Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 36
Three bars by Wittgenstein / Tri takta od Vitgenštajna
(Музикологија / Musicology, 2005)
Zur kompositorischen Arbeit von Vitezslav Novák an Beispielen von Materialien der Kammermusik-werke / O kompozicionom radu Vićeslava Novaka na primerima njegovih kamernih dela
(Музикологија / Musicology, 2005)
Man kann den Entwicklungsprozess im Bereich der Mikrostruktur der Komposition in Nováks Kammermusikwerke, also der eigentlichen motivischthematischen Arbeit, betrachten. In dem Bestreben, auf das romantische, auf umfangreichen ...
О мелодији божићног кондака трећег гласа Дјева днес / On the Third Part Melody of the Christmas Kontakion (Djeva Dnes)
(Нови Сад : Матица српска, Одељење за сценске уметности и музику, 2005)
Проимион божићног кондака трећег гласа, Дјева днес, који представља модел према коме се певају сви кондаци трећег гласа, послужио је у раду као узорак на основу кога се разматра проблем напева у новијој српској појачкој ...
Olivier Messiaen's quartet for the end of time, secret of form: Movement VI / Mesijanov kvartet za svršetak vremena, tajna forme - VI stav
(Музикологија / Musicology, 2005)
Knowing that Messiaen's early period, especially The Quartet for the End of Time, got so many written comments and discussions and from renowned critics, musicologists and composers it is hard to believe that anything ...
Influences of Ancient Greek spirit on music romanticism as exemplifies in Richard Wagner's Gesamtkunstwerk / Uticaji antičkog Grčkog duha na muziku romantizma na primeru Vagnerovog Gesamtkunstwerk-a
(Музикологија / Musicology, 2005)
The romantics' ideal of the arts' collaboration (Mischgedichte) finds its most substantial equivalent in Richard Wagner's (1813-1883) "total work of art" (Gesamtkunstwerk). This theory for the restoration of the 'lost' ...
Symbolism and theatre of masques: The deathly carnival of la belle époque / Simbolizam i teatar maski - smrtonosni karneval kraja veka
(Музикологија / Musicology, 2005)
The junction of the nineteenth and twentieth centuries in Europe sharpened the clash of artistic novelties in the Western and Slavonic worlds, caused by developed Symbolism and Expressionism. As an output of the former ...
A song that will not die: Shifting symbolism in the interpretation of two sanguineous operas / Pesma koja ne umire - promenljivi simbolizam u interpretaciji dveju mračnih opera
(Музикологија / Musicology, 2005)
Bartók's well-known opera Duke Bluebeard's Castle has an internationally hardly known parallel in Willem Pijper's opera Halewijn. The Hungarian and the Dutch opera share the same motives; they make use of a historical, a ...
Летњи курс из композиције и интерпретације Карлхајнца Штокхаузена
(Belgrade : Department of Musicology, Faculty of Music, 2005)