Приказ основних података о документу

Naive Art as a Story about the Ethno/Cultural Identity of Slovaks in Serbia: the Example of Kovačica

dc.contributorБлагојевић, Гордана
dc.creatorБлагојевић, Гордана
dc.date.accessioned2020-04-04T16:27:37Z
dc.date.available2020-04-04T16:27:37Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn0352-5732
dc.identifier.urihttp://www.maticasrpska.org.rs/stariSajt/casopisi/drustvene_nauke_139.pdf
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/7594
dc.description.abstractУ овом раду посматрам ликовну уметност као извор за проучавање етничког и културног идентитета Словака у Србији, с освртом на сликаре из Ковачице. Током друге половине 20. века наивним сликарством у Србији бавило се 60 словачких уметника, од тога 46 родом из Ковачице. Данас се у овом банатском већински словачком месту том врстом уметности бави 30 особа, оба пола. Поставља се питање шта нам припадници словачке етничке групе ликовним путем говоре о својој заједници. На сликама наивних словачких сликара уочава се обиље мотива из народног живота. Међутим, село се често не приказује онако какво је оно сада, већ како су га запамтили, како су им то претходници пренели или онако како га виде у својој машти. С друге стране, шире друштвено- политичке промене током друге половине 20. века па до данас утицале су на промену живота на селу, а тиме и на сликарску тематику.sr
dc.description.abstractIn this paper, painting is observed as a source for studying the ethnic and cultural identity of Slovaks in Serbia, with the retrospective view to the painters from Kovačica. During the second half of the 20th century there were 60 Slovakian artists in Serbia who dealt with the Naive Art, and 46 of them were from Kovačica. Today, in this majority Slovakian village in Serbia there are 30 people of both sexes who deal with the Naive Art. What do the members of the Slovak ethnic group tell us about their community through their art? Many motives from folk life can be observed in the paintings of Slovakian naive artists. However, the village is not often shown as it is today, but as it was remembered or depicted by the predecessors. On the other hand, multiple social and political changes during the second half of the 20th century, which have continued until today, influenced and changed village life, and also the subject matter of the Art.en
dc.language.isosrsr
dc.publisherНови Сад : Матица српскаsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177027/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceЗборник Матице српске за друштвене наукеsr
dc.subjectСловациsr
dc.subjectнаивно сликарствоsr
dc.subjectКовачицаsr
dc.subjectетнички идентитетsr
dc.subjectкултурна различитостsr
dc.subjectСрбијаsr
dc.subjectSlovakssr
dc.subjectNaive Artsr
dc.subjectKovačicasr
dc.subjectethnic identitysr
dc.subjectcultural differencessr
dc.subjectSerbiasr
dc.titleНаивно сликарство као прича о етнокултурном идентитету Словака у Србији: пример Ковачицеsr
dc.titleNaive Art as a Story about the Ethno/Cultural Identity of Slovaks in Serbia: the Example of Kovačicaen
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseARRsr
dcterms.abstractBlagojević, Gordana; Naivno slikarstvo kao priča o etnokulturnom identitetu Slovaka u Srbiji: primer Kovačice;
dc.rights.holderМатица српскаsr
dc.citation.spage185
dc.citation.epage195
dc.citation.volume63
dc.citation.issue139 (2)
dc.identifier.doi10.2298/ZMSDN1239185B
dc.description.otherТема броја : Идентитет и мултикултуралност : Србија и окружење на почетку трећег миленијума (ур. Гордана Благојевић, стр.139–248)sr
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/29852/bitstream_29852.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7594


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу