Изазови и значај извођења наставе ромског језика у Књажевцу и околини
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Циљ прилога је да укаже на значај организовања (факултативне) наставе ромског језика и других образовних активности намењених ромској деци у основним школама у Књажевцу и околини. У фокусу прилога је настава ромског коју организује Основна школа „Димитрије Тодоровић Каплар“ у Књажевцу. За потребе истраживања снимљен је час ромског језика, спроведени су интервјуи са наставницом ромског, педагошким асистентом, директором школе и једном учитељицом, као и интервјуи са ученицима који похађају наставу. У рад су укључени и делови интервјуа са особљем и ученицима Основне школе „Дубрава“ у Минићеву, као и разговор са библиотекарком Народне библиотеке „Његош“ у Књажевцу. Материјал је снимљен у јулу и новембру 2017. и мају 2018. године и доступан је у оквиру ДАБИ базе (Дигитални архив Балканолошког института САНУ, Београд). Квалитативна анализа показује да се едукативне активности школа и Библиотеке могу сматрати значајним афирмативним мерама усмереним ка промоцији и дестигматизацији ромског, кој...е су од велике важности будући да саговорници указују на и даље присутну стигматизацију ромског језика и ограниченост домена употребе овог језика.
Кључне речи:
ромски језик / настава ромског језика / Књажевац / стигматизација језика / мањински језициИзвор:
Књажевачки крај – потенцијали, стање и перспективе развоја, 2019, 158-178Издавач:
- Књажевац : Народна библиотека "Његош"
Финансирање / пројекти:
- Језик, фолклор, миграције на Балкану (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-178010)
Институција/група
Балканолошки институт САНУ / Institute for Balkan Studies SASATY - CHAP AU - Мирић, Мирјана PY - 2019 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/7011 AB - Циљ прилога је да укаже на значај организовања (факултативне) наставе ромског језика и других образовних активности намењених ромској деци у основним школама у Књажевцу и околини. У фокусу прилога је настава ромског коју организује Основна школа „Димитрије Тодоровић Каплар“ у Књажевцу. За потребе истраживања снимљен је час ромског језика, спроведени су интервјуи са наставницом ромског, педагошким асистентом, директором школе и једном учитељицом, као и интервјуи са ученицима који похађају наставу. У рад су укључени и делови интервјуа са особљем и ученицима Основне школе „Дубрава“ у Минићеву, као и разговор са библиотекарком Народне библиотеке „Његош“ у Књажевцу. Материјал је снимљен у јулу и новембру 2017. и мају 2018. године и доступан је у оквиру ДАБИ базе (Дигитални архив Балканолошког института САНУ, Београд). Квалитативна анализа показује да се едукативне активности школа и Библиотеке могу сматрати значајним афирмативним мерама усмереним ка промоцији и дестигматизацији ромског, које су од велике важности будући да саговорници указују на и даље присутну стигматизацију ромског језика и ограниченост домена употребе овог језика. PB - Књажевац : Народна библиотека "Његош" T2 - Књажевачки крај – потенцијали, стање и перспективе развоја T1 - Изазови и значај извођења наставе ромског језика у Књажевцу и околини SP - 158 EP - 178 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7011 ER -
@inbook{ author = "Мирић, Мирјана", year = "2019", abstract = "Циљ прилога је да укаже на значај организовања (факултативне) наставе ромског језика и других образовних активности намењених ромској деци у основним школама у Књажевцу и околини. У фокусу прилога је настава ромског коју организује Основна школа „Димитрије Тодоровић Каплар“ у Књажевцу. За потребе истраживања снимљен је час ромског језика, спроведени су интервјуи са наставницом ромског, педагошким асистентом, директором школе и једном учитељицом, као и интервјуи са ученицима који похађају наставу. У рад су укључени и делови интервјуа са особљем и ученицима Основне школе „Дубрава“ у Минићеву, као и разговор са библиотекарком Народне библиотеке „Његош“ у Књажевцу. Материјал је снимљен у јулу и новембру 2017. и мају 2018. године и доступан је у оквиру ДАБИ базе (Дигитални архив Балканолошког института САНУ, Београд). Квалитативна анализа показује да се едукативне активности школа и Библиотеке могу сматрати значајним афирмативним мерама усмереним ка промоцији и дестигматизацији ромског, које су од велике важности будући да саговорници указују на и даље присутну стигматизацију ромског језика и ограниченост домена употребе овог језика.", publisher = "Књажевац : Народна библиотека "Његош"", journal = "Књажевачки крај – потенцијали, стање и перспективе развоја", booktitle = "Изазови и значај извођења наставе ромског језика у Књажевцу и околини", pages = "158-178", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7011" }
Мирић, М.. (2019). Изазови и значај извођења наставе ромског језика у Књажевцу и околини. in Књажевачки крај – потенцијали, стање и перспективе развоја Књажевац : Народна библиотека "Његош"., 158-178. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7011
Мирић М. Изазови и значај извођења наставе ромског језика у Књажевцу и околини. in Књажевачки крај – потенцијали, стање и перспективе развоја. 2019;:158-178. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7011 .
Мирић, Мирјана, "Изазови и значај извођења наставе ромског језика у Књажевцу и околини" in Књажевачки крај – потенцијали, стање и перспективе развоја (2019):158-178, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7011 .