Приказ основних података о документу
Звуци суровости: Музика театра суровости Антонена Артоа
Sounds of Cruelty: Music of Antonin’s Artaud Theatre of Cruelty
dc.contributor | Миленковић, Марко С. | |
dc.creator | Новаковић, Моника | |
dc.date.accessioned | 2019-10-17T10:44:50Z | |
dc.date.available | 2019-10-17T10:44:50Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-85239-62-5 | |
dc.identifier.uri | http://www.artf.ni.ac.rs/lat/wp-content/uploads/sites/2/2019/10/Zbornik-radova-BARTF-2018.pdf | |
dc.identifier.uri | https://dais.sanu.ac.rs/123456789/6517 | |
dc.description.abstract | Истраживање Ане Јостклајгреве (Anne Jostkleigrewe) Reaching for the Stars: From The One-All-Alone to Espace (у: Felix Meyer, Heidy Zimmerman (ed.), Edgard Varèse: Composer, Sound Sculptor, Visionary (Paul Sacher Foundation), Boydell Press, Woodbridge, Suffolk, 2006, 211–236), директан је повод за настанак овог рада. Истраживање је инспирисало ауторку да постави питање сарадње између композитора Едгара Вареза (Edgard Varèse, 1883–1965) и драматурга и есејисте Антонена Артоа (Antonin Artaud, 1896–1948). Новаковићева се бави односом Вареза и Артоа и њиховом краткотрајном сарадњом – ауторка ће предочити кључне тачке Артоовог концепта театра окрутности које су биле важне за Вареза, те ће се посветити тачкама у којима се њихови ставови о музици, језику и театру срећу. Ауторку занимају и Артоов привидни образовни приступ театру, односно његов скуп савета који могу да помогну будућим драматурзима у њиховој едукацији, а потом и бављењем позориштeм уопште у њиховој каријери. | sr |
dc.description.abstract | The cause of this paper is the research conducted by Anne Jostkleigrewe under the title Reaching for the Stars: From The One-All-Alone to Espace (in: Felix Meyer, Heidy Zimmerman (ed.), Edgard Varèse: Composer, Sound Sculptor, Visionary [Paul Sacher Foundation], Boydell Press, Woodbridge, Suffolk, 2006, 211–236.). This research prompted the author of this paper to ask a question of collaboration between composer Edgard Varèse (1883–1965) and dramatist and essayist Antonin Artaud (1896–1948). In this paper, Novaković will investigate the Varèse- Artaud relation and emphasize the main points of Artaud’s concept of the Theatre of Cruelty that were important to Varèse. Furthermore, author will sketch out meeting points of both artists thoughts about music, language and theatre. Additionally, author is interested in the Artaud’s latent educational approach to the theatre, and his prescribed set of advices that could help future dramatists in their education, as well as their career in the theatre field itself. | en |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.language.iso | en | sr |
dc.publisher | Ниш : Универзитет, Факултет уметности | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177004/RS// | |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Balkan Art Forum: Umetnost i kultura danas: obrazovanje za umetnost i izazovi savremenosti: zbornik radova sa naučnog skupa (6; 2018; Niš) | sr |
dc.subject | Антонен Арто | sr |
dc.subject | Едгар Варез | sr |
dc.subject | театар суровости | sr |
dc.subject | музика | sr |
dc.subject | уметничко образовање | sr |
dc.subject | Antonin Artaud | sr |
dc.subject | Edgard Varèse | sr |
dc.subject | the Theatre of Cruelty | sr |
dc.subject | music | sr |
dc.subject | artistic education | sr |
dc.title | Звуци суровости: Музика театра суровости Антонена Артоа | sr |
dc.title | Sounds of Cruelty: Music of Antonin’s Artaud Theatre of Cruelty | en |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY-NC-ND | sr |
dcterms.abstract | Novaković, Monika; Zvuci surovosti: Muzika teatra surovosti Antonena Artoa; | |
dc.citation.spage | 105 | |
dc.citation.epage | 119 | |
dc.description.other | Реализацију научног скупа и штампање зборника радова подржало је Министарство просвете, науке и технолошког развоја, решењем број 451-03-469/2018-14. | sr |
dc.identifier.cobiss | 279736332 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |
dc.identifier.fulltext | https://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/26229/bitstream_26229.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6517 |