Приказ основних података о документу

Sounds of Cruelty: Music of Antonin’s Artaud Theatre of Cruelty

dc.contributorМиленковић, Марко С.
dc.creatorНоваковић, Моника
dc.date.accessioned2019-10-17T10:44:50Z
dc.date.available2019-10-17T10:44:50Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-86-85239-62-5
dc.identifier.urihttp://www.artf.ni.ac.rs/lat/wp-content/uploads/sites/2/2019/10/Zbornik-radova-BARTF-2018.pdf
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/6517
dc.description.abstractИстраживање Ане Јостклајгреве (Anne Jostkleigrewe) Reaching for the Stars: From The One-All-Alone to Espace (у: Felix Meyer, Heidy Zimmerman (ed.), Edgard Varèse: Composer, Sound Sculptor, Visionary (Paul Sacher Foundation), Boydell Press, Woodbridge, Suffolk, 2006, 211–236), директан је повод за настанак овог рада. Истраживање је инспирисало ауторку да постави питање сарадње између композитора Едгара Вареза (Edgard Varèse, 1883–1965) и драматурга и есејисте Антонена Артоа (Antonin Artaud, 1896–1948). Новаковићева се бави односом Вареза и Артоа и њиховом краткотрајном сарадњом – ауторка ће предочити кључне тачке Артоовог концепта театра окрутности које су биле важне за Вареза, те ће се посветити тачкама у којима се њихови ставови о музици, језику и театру срећу. Ауторку занимају и Артоов привидни образовни приступ театру, односно његов скуп савета који могу да помогну будућим драматурзима у њиховој едукацији, а потом и бављењем позориштeм уопште у њиховој каријери.sr
dc.description.abstractThe cause of this paper is the research conducted by Anne Jostkleigrewe under the title Reaching for the Stars: From The One-All-Alone to Espace (in: Felix Meyer, Heidy Zimmerman (ed.), Edgard Varèse: Composer, Sound Sculptor, Visionary [Paul Sacher Foundation], Boydell Press, Woodbridge, Suffolk, 2006, 211–236.). This research prompted the author of this paper to ask a question of collaboration between composer Edgard Varèse (1883–1965) and dramatist and essayist Antonin Artaud (1896–1948). In this paper, Novaković will investigate the Varèse- Artaud relation and emphasize the main points of Artaud’s concept of the Theatre of Cruelty that were important to Varèse. Furthermore, author will sketch out meeting points of both artists thoughts about music, language and theatre. Additionally, author is interested in the Artaud’s latent educational approach to the theatre, and his prescribed set of advices that could help future dramatists in their education, as well as their career in the theatre field itself.en
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherНиш : Универзитет, Факултет уметностиsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177004/RS//
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceBalkan Art Forum: Umetnost i kultura danas: obrazovanje za umetnost i izazovi savremenosti: zbornik radova sa naučnog skupa (6; 2018; Niš)sr
dc.subjectАнтонен Артоsr
dc.subjectЕдгар Варезsr
dc.subjectтеатар суровостиsr
dc.subjectмузикаsr
dc.subjectуметничко образовањеsr
dc.subjectAntonin Artaudsr
dc.subjectEdgard Varèsesr
dc.subjectthe Theatre of Crueltysr
dc.subjectmusicsr
dc.subjectartistic educationsr
dc.titleЗвуци суровости: Музика театра суровости Антонена Артоаsr
dc.titleSounds of Cruelty: Music of Antonin’s Artaud Theatre of Crueltyen
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractNovaković, Monika; Zvuci surovosti: Muzika teatra surovosti Antonena Artoa;
dc.citation.spage105
dc.citation.epage119
dc.description.otherРеализацију научног скупа и штампање зборника радова подржало је Министарство просвете, науке и технолошког развоја, решењем број 451-03-469/2018-14.sr
dc.identifier.cobiss279736332
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/26229/bitstream_26229.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6517


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу