Show simple item record

dc.contributorМаринковић, Соња
dc.contributorДодик, Санда
dc.contributorПанић Кашански, Драгица
dc.creatorМаринковић, Милош
dc.date.accessioned2019-08-14T08:44:18Z
dc.date.available2019-08-14T08:44:18Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-99938-27-29-0
dc.identifier.urihttp://dais.sanu.ac.rs/123456789/6357
dc.description.abstractУ раду се размaтра утицај политичких промена на културно-уметнички живот Пољске и Југославије средином прошлог века. Након периода социјалистичког реализма, у обе земље је отпочета тежња ка деетатизацији културе, што је у сфери организације музичког живота резултирало оснивањем интернационалних фестивала савремене музике – Варшавске јесени (1956) и Музичког бијенала Загреб (1961). Замишљени као места на којима би се сусрели композитори са обе стране Гвоздене завесе, организатори ових фестивала тежили су инкорпорирању домаћих композитора у актуелне западноевропске музичке токове, не би ли створили повољније услове за културну либерализацију Пољске и Југославије. Стога, иако перципирани као отклон од соцреализма, те као вид деполитизације музике, ови фестивали су, сасвим парадоксално, наставили да служе новопрокламованим политичким идејама, усмереним ка презентацији Пољске и Југославије као либерално-демократских средина. Будући да је Варшавска јесен утемељена пет година раније у односу на загребачки Бијенале, она је постала узор југословенском фестивалу, што имплицира потенцијалне аналогије између стратегија и циљева ових музичких манифестација. Компаративним сагледавањем ових музичких догађаја из првих година њиховог одржавања (1950-те и 1960-те године), установиће се где су места сусрета, а где разилажења у сфери пољске, односно југословенске фестивалске политике.sr
dc.description.abstractThis research examines the influence of political changes on the cultural life of Poland and Yugoslavia from the 1950s to the early 1960s. After the period of socialist realism, the tendency toward democratization and liberalization of culture started in both countries. In the sphere of organization of musical life, such tendencies reflected in establishing of international festival of contemporary music – The Warsaw Autumn (1956) and the Music Biennale Zagreb (1961) as places where composers from both side of Iron Curtain have presented their works. Hence, these festivals, although perceived as a departure from political ideologization of music, they continued to promote modified political aims, that referred to presentation of Poland and Yugoslavia as liberal countries. By comparing these musical events from the first years (1950 and 1960), this research will determine where are the similarities and where the differences in the sphere of Polish and Yugoslav festival policies.sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБања Лука: Академија умјетностиsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177004/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceВладо С. Милошевић : етномузиколог, композитор и педагог. Традиција као инспирација. Научни скуп, Бања Лука, 12–14. април 2019. Књига сажетакаsr
dc.subjectПољскаsr
dc.subjectЈугославијаsr
dc.subjectлиберализацијаsr
dc.subjectВаршавска јесенsr
dc.subjectМузички бијенале Загребsr
dc.subjectкомпарацијаsr
dc.subjectPolandsr
dc.subjectYugoslaviasr
dc.subjectliberalizationsr
dc.subjectWarsaw Autumnsr
dc.subjectMusic Biennale Zagrebsr
dc.subjectcomparisonsr
dc.titleМузички фестивали као одраз културне политике током Хладног рата : од Варшавске јесени до Музичког бијенала Загребsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractMarinković, Miloš; Muzički festivali kao odraz kulturne politike tokom Hladnog rata : od Varšavske jeseni do Muzičkog bijenala Zagreb;
dc.citation.spage62
dc.citation.epage63
dc.identifier.cobiss8063768
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/19934/Miloš Marinković, Banja Luka.pdf


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record