Осмогласје знаменог појања
Eight Modes of Znamenny Chant
Book part (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
У раду сам настојала да објасним процес настанка знаменог напева који је чинио основу црквеног појања у кијевској Русији од XI до XVII. Основу знаменог појања чине псалмодичне погласице (напеви) чија је мелодија подређена тексту и блиска интонацији речи. У систему од осам гласова (осмогласје) погласица је кратак напев који се састоји из неколико мелодијских формула (попевки). Анализом и дефинисањем формула пратила сам однос песама са истим текстом у различитим гласовима, а као пример одлучила сам се за псалме и стихире на текст Господи возвах.
In this article I tired to explain the process of melody creation in the Znamenny in Kievan Rus from the XI to XVII century. Znamenny chant is based on psalmic models (poglasica), and their melody is subordinated to the text. I have analyzed formulas in the different modes, and for that purpose stichera with the same text (Lord I have cried) have been used.
Keywords:
знамени напев / осмогласје / погласице / попевке / псалм / стихира и догматик / Господи возвах / Znamenny chant / oktoicha system / melody models / psalms / stichera / dogmatics / Lord, I have criedSource:
Музиколошке перспективе, 2012, 2, 97-107Publisher:
- Београд : Факултет музичке уметности
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - CHAP AU - Спасић, Вања PY - 2012 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/4652 AB - У раду сам настојала да објасним процес настанка знаменог напева који је чинио основу црквеног појања у кијевској Русији од XI до XVII. Основу знаменог појања чине псалмодичне погласице (напеви) чија је мелодија подређена тексту и блиска интонацији речи. У систему од осам гласова (осмогласје) погласица је кратак напев који се састоји из неколико мелодијских формула (попевки). Анализом и дефинисањем формула пратила сам однос песама са истим текстом у различитим гласовима, а као пример одлучила сам се за псалме и стихире на текст Господи возвах. AB - In this article I tired to explain the process of melody creation in the Znamenny in Kievan Rus from the XI to XVII century. Znamenny chant is based on psalmic models (poglasica), and their melody is subordinated to the text. I have analyzed formulas in the different modes, and for that purpose stichera with the same text (Lord I have cried) have been used. PB - Београд : Факултет музичке уметности T2 - Музиколошке перспективе T1 - Осмогласје знаменог појања T1 - Eight Modes of Znamenny Chant SP - 97 EP - 107 VL - 2 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4652 ER -
@inbook{ author = "Спасић, Вања", year = "2012", abstract = "У раду сам настојала да објасним процес настанка знаменог напева који је чинио основу црквеног појања у кијевској Русији од XI до XVII. Основу знаменог појања чине псалмодичне погласице (напеви) чија је мелодија подређена тексту и блиска интонацији речи. У систему од осам гласова (осмогласје) погласица је кратак напев који се састоји из неколико мелодијских формула (попевки). Анализом и дефинисањем формула пратила сам однос песама са истим текстом у различитим гласовима, а као пример одлучила сам се за псалме и стихире на текст Господи возвах., In this article I tired to explain the process of melody creation in the Znamenny in Kievan Rus from the XI to XVII century. Znamenny chant is based on psalmic models (poglasica), and their melody is subordinated to the text. I have analyzed formulas in the different modes, and for that purpose stichera with the same text (Lord I have cried) have been used.", publisher = "Београд : Факултет музичке уметности", journal = "Музиколошке перспективе", booktitle = "Осмогласје знаменог појања, Eight Modes of Znamenny Chant", pages = "97-107", volume = "2", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4652" }
Спасић, В.. (2012). Осмогласје знаменог појања. in Музиколошке перспективе Београд : Факултет музичке уметности., 2, 97-107. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4652
Спасић В. Осмогласје знаменог појања. in Музиколошке перспективе. 2012;2:97-107. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4652 .
Спасић, Вања, "Осмогласје знаменог појања" in Музиколошке перспективе, 2 (2012):97-107, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4652 .