The Coexistence of Older and Newer Two-Part Folk Singing in the Village of Prekonoga (Southeastern Serbia) as an Example of Bimusicality
Коегзистенција старијег и новијег двогласног народног певања у селу Преконога (југоисточна Србија) као пример бимузикалности
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
This paper deals with two different styles of rural folk singing in Southeastern Serbia
which coexisted in the repertoire of a particular folk group. It is interesting that
folk singing in the area of Svrljig can be followed through the ethnomusicological
publications with music transcriptions from 1931 up to 2011 and it is vital even
today. The characteristics of the older two-part singing style typical for this region
are explored, as well as those of the newer two-part singing widespread after World
War Two. These styles are chronologically compared and specifcally presented
through the analysis of (personal) feld recordings of the group “Prekonoga” who
carried both traditions. This characteristic of the group is considered in relation to
the concept of bimusicality.
У овом раду говори се о певању старијих певачица Аматерског културно-уметничког друштва „Преконога” из истоименог села код Сврљига, које
припада музичком дијалекту Југоисточне Србије. Према уважавању поделе
сеоског двогласног певања у Србији на старије и новије, као и поделе старијег на динарско и шопско, рурално народно двогласно певање заступљено у
Сврљигу може бити старије – шопско, и новије. Старији тип двогласја у овој
области може континуирано да се прати у етномузиколошким публикацијама
од 1931. до 2011. године. Са друге стране, после Другог светског рата експанзија двогласног певања новије традиције утицала је у одређеној мери и на наслеђе у овом крају. Након представљања карактеристика двогласја сврљишког краја, у студији су анализирани (лични) теренски снимци на којима је
заступљено певање обе врсте – традиционално старије сеоско двогласно певање и „ауторско” новијег стила. Коначно, овакав репертоар фолклорне групе
из Преконоге посматран је из аспекта бимузикалности, о...дносно способности
неговања два различита музичка наслеђа. Закључено је да је у певању старијих певачица АКУД „Преконога” препознатљива „шира бимузикалност”,
будући да је доминантан стил сеоског двогласног певања који има дужу традицију.
Keywords:
Older two-part folk singing / newer two-part folk singing / rural tradition / bimusicality / Southeastern Serbia / female singing group “Prekonoga”Source:
Музикологија / Musicology, 2015, 18, 133-146Publisher:
- Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
Funding / projects:
- Serbian musical identities within local and global frameworks: traditions, changes, challenges (RS-177004)
URI
http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/1450-9814/2015/1450-98141518133D.pdfhttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/3856
http://www.doiserbia.nb.rs/Article.aspx?id=1450-98141518133D#.VnqQMjaMD-Y
Collections
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Dumnić, Marija PY - 2015 UR - http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/1450-9814/2015/1450-98141518133D.pdf UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3856 UR - http://www.doiserbia.nb.rs/Article.aspx?id=1450-98141518133D#.VnqQMjaMD-Y AB - This paper deals with two different styles of rural folk singing in Southeastern Serbia which coexisted in the repertoire of a particular folk group. It is interesting that folk singing in the area of Svrljig can be followed through the ethnomusicological publications with music transcriptions from 1931 up to 2011 and it is vital even today. The characteristics of the older two-part singing style typical for this region are explored, as well as those of the newer two-part singing widespread after World War Two. These styles are chronologically compared and specifcally presented through the analysis of (personal) feld recordings of the group “Prekonoga” who carried both traditions. This characteristic of the group is considered in relation to the concept of bimusicality. AB - У овом раду говори се о певању старијих певачица Аматерског културно-уметничког друштва „Преконога” из истоименог села код Сврљига, које припада музичком дијалекту Југоисточне Србије. Према уважавању поделе сеоског двогласног певања у Србији на старије и новије, као и поделе старијег на динарско и шопско, рурално народно двогласно певање заступљено у Сврљигу може бити старије – шопско, и новије. Старији тип двогласја у овој области може континуирано да се прати у етномузиколошким публикацијама од 1931. до 2011. године. Са друге стране, после Другог светског рата експанзија двогласног певања новије традиције утицала је у одређеној мери и на наслеђе у овом крају. Након представљања карактеристика двогласја сврљишког краја, у студији су анализирани (лични) теренски снимци на којима је заступљено певање обе врсте – традиционално старије сеоско двогласно певање и „ауторско” новијег стила. Коначно, овакав репертоар фолклорне групе из Преконоге посматран је из аспекта бимузикалности, односно способности неговања два различита музичка наслеђа. Закључено је да је у певању старијих певачица АКУД „Преконога” препознатљива „шира бимузикалност”, будући да је доминантан стил сеоског двогласног певања који има дужу традицију. PB - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts T2 - Музикологија / Musicology T1 - The Coexistence of Older and Newer Two-Part Folk Singing in the Village of Prekonoga (Southeastern Serbia) as an Example of Bimusicality T1 - Коегзистенција старијег и новијег двогласног народног певања у селу Преконога (југоисточна Србија) као пример бимузикалности SP - 133 EP - 146 IS - 18 DO - 10.2298/MUZ1518133D UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3856 ER -
@article{ author = "Dumnić, Marija", year = "2015", abstract = "This paper deals with two different styles of rural folk singing in Southeastern Serbia which coexisted in the repertoire of a particular folk group. It is interesting that folk singing in the area of Svrljig can be followed through the ethnomusicological publications with music transcriptions from 1931 up to 2011 and it is vital even today. The characteristics of the older two-part singing style typical for this region are explored, as well as those of the newer two-part singing widespread after World War Two. These styles are chronologically compared and specifcally presented through the analysis of (personal) feld recordings of the group “Prekonoga” who carried both traditions. This characteristic of the group is considered in relation to the concept of bimusicality., У овом раду говори се о певању старијих певачица Аматерског културно-уметничког друштва „Преконога” из истоименог села код Сврљига, које припада музичком дијалекту Југоисточне Србије. Према уважавању поделе сеоског двогласног певања у Србији на старије и новије, као и поделе старијег на динарско и шопско, рурално народно двогласно певање заступљено у Сврљигу може бити старије – шопско, и новије. Старији тип двогласја у овој области може континуирано да се прати у етномузиколошким публикацијама од 1931. до 2011. године. Са друге стране, после Другог светског рата експанзија двогласног певања новије традиције утицала је у одређеној мери и на наслеђе у овом крају. Након представљања карактеристика двогласја сврљишког краја, у студији су анализирани (лични) теренски снимци на којима је заступљено певање обе врсте – традиционално старије сеоско двогласно певање и „ауторско” новијег стила. Коначно, овакав репертоар фолклорне групе из Преконоге посматран је из аспекта бимузикалности, односно способности неговања два различита музичка наслеђа. Закључено је да је у певању старијих певачица АКУД „Преконога” препознатљива „шира бимузикалност”, будући да је доминантан стил сеоског двогласног певања који има дужу традицију.", publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts", journal = "Музикологија / Musicology", title = "The Coexistence of Older and Newer Two-Part Folk Singing in the Village of Prekonoga (Southeastern Serbia) as an Example of Bimusicality, Коегзистенција старијег и новијег двогласног народног певања у селу Преконога (југоисточна Србија) као пример бимузикалности", pages = "133-146", number = "18", doi = "10.2298/MUZ1518133D", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3856" }
Dumnić, M.. (2015). The Coexistence of Older and Newer Two-Part Folk Singing in the Village of Prekonoga (Southeastern Serbia) as an Example of Bimusicality. in Музикологија / Musicology Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(18), 133-146. https://doi.org/10.2298/MUZ1518133D https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3856
Dumnić M. The Coexistence of Older and Newer Two-Part Folk Singing in the Village of Prekonoga (Southeastern Serbia) as an Example of Bimusicality. in Музикологија / Musicology. 2015;(18):133-146. doi:10.2298/MUZ1518133D https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3856 .
Dumnić, Marija, "The Coexistence of Older and Newer Two-Part Folk Singing in the Village of Prekonoga (Southeastern Serbia) as an Example of Bimusicality" in Музикологија / Musicology, no. 18 (2015):133-146, https://doi.org/10.2298/MUZ1518133D ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3856 .