Popular Music and Producing Collectivities: the Challenges of Audience Research in Contemporary Musicology
Популарна музика и произвођење колективитета: изазови истраживања публике у савременој музикологији
dc.contributor | Jovanović, Jelena | |
dc.creator | Petrov, Ana | |
dc.date.accessioned | 2018-09-11T17:51:14Z | |
dc.date.available | 2018-09-11T17:51:14Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 1450-9814 (print) | |
dc.identifier.uri | https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3854 | |
dc.description.abstract | In this paper I deal with the ways in which the audience functions as a means of producing collectivities. I define audience as a material body that is a carrier of affective potential in a certain time and space. Taking Yugoslav popular music as an example, i.e. the concerts of performers from the territory of former Yugoslavia, I analyse two crucial issues: the audience at popular music concerts in Belgrade in the period after the dissolution of Yugoslavia, and the audience that is created virtually through social networks. | en |
dc.description.abstract | У овом раду бавим се карактеристикама, улогом и значајем публике у савременим музиколошким истраживањима популарне музике, а посебно начинима на које публика функционише као средство произвођења колективитета. Надовезујући се на студије новог материјализма, студије тела, као и на теорију афекта, публику одређујем као материјално тело које постаје носилац афективног потенцијала у датом простору и времену. Узевши као пример југословенску популарну музику, односно концерте извођача с територије некадашње Југославије, анализирала сам два кључна проблема: публику на концертима популарне музике у Београду у периоду после распада Југославије и публику која се формира виртуелно у целом постјугословенском простору. У првом случају, анализирала сам начине на које се стварају колективитети у конкретном простору у одређеном тренутку путем слушања исте музике, а у другом је било речи о начинима умрежавања слушалаца путем нових медија, те о стварању виртуелних заједница обожавалаца и противника одређене музике. У оба случаја, показала сам како се формира ентитет публике као афективне заједнице помоћу избора о одласку на одређени концерт, као и уживања у одређеној врсти музике. Позвавши се на концепт „афективне атмосфере” Терезе Бренан (Teresa Brennan), желела сам, такође, да укажем на начине умрежавања дискурса о датој музици и афективних атмосфера произвођених путем исте. Коначно, имајући у виду потенцијал музике да учествује у производњи сећања, указала сам на начине на које су поменути концерти постали својеврсна афективна места сећања. Дискутовала сам о томе како садашње музичке праксе учествују у продукцији дискурса о историјској прошлости и како ови дискурси омогућавају стварање различитих (историјских, музичких, емотивних) сећања прошлости. | sr |
dc.language.iso | en | sr |
dc.publisher | Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Музикологија / Musicology | |
dc.subject | audience | sr |
dc.subject | Yugoslav popular music | sr |
dc.subject | popular music | sr |
dc.subject | collectivities | sr |
dc.subject | contemporary musicology | sr |
dc.title | Popular Music and Producing Collectivities: the Challenges of Audience Research in Contemporary Musicology | en |
dc.title | Популарна музика и произвођење колективитета: изазови истраживања публике у савременој музикологији | sr |
dc.type | article | sr |
dc.rights.license | BY-NC-ND | sr |
dcterms.abstract | Петров, Aна; Popularna muzika i proizvođenje kolektiviteta: izazovi istraživanja publike u savremenoj muzikologiji; | |
dc.citation.spage | 99 | |
dc.citation.epage | 113 | |
dc.citation.volume | I | |
dc.citation.issue | 18 | |
dc.identifier.doi | 10.2298/MUZ1518099P | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |
dc.identifier.fulltext | https://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/12265/bitstream_12265.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3854 |