Show simple item record

Популарна музика и произвођење колективитета: изазови истраживања публике у савременој музикологији

dc.contributorJovanović, Jelena
dc.creatorPetrov, Ana
dc.date.accessioned2018-09-11T17:51:14Z
dc.date.available2018-09-11T17:51:14Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1450-9814 (print)
dc.identifier.urihttp://dais.sanu.ac.rs/123456789/3854
dc.description.abstractIn this paper I deal with the ways in which the audience functions as a means of producing collectivities. I define audience as a material body that is a carrier of affective potential in a certain time and space. Taking Yugoslav popular music as an example, i.e. the concerts of performers from the territory of former Yugoslavia, I analyse two crucial issues: the audience at popular music concerts in Belgrade in the period after the dissolution of Yugoslavia, and the audience that is created virtually through social networks.sr
dc.description.abstractУ овом раду бавим се карактеристикама, улогом и значајем публике у савременим музиколошким истраживањима популарне музике, а посебно начинима на које публика функционише као средство произвођења колективитета. Надовезујући се на студије новог материјализма, студије тела, као и на теорију афекта, публику одређујем као материјално тело које постаје носилац афективног потенцијала у датом простору и времену. Узевши као пример југословенску популарну музику, односно концерте извођача с територије некадашње Југославије, анализирала сам два кључна проблема: публику на концертима популарне музике у Београду у периоду после распада Југославије и публику која се формира виртуелно у целом постјугословенском простору. У првом случају, анализирала сам начине на које се стварају колективитети у конкретном простору у одређеном тренутку путем слушања исте музике, а у другом је било речи о начинима умрежавања слушалаца путем нових медија, те о стварању виртуелних заједница обожавалаца и противника одређене музике. У оба случаја, показала сам како се формира ентитет публике као афективне заједнице помоћу избора о одласку на одређени концерт, као и уживања у одређеној врсти музике. Позвавши се на концепт „афективне атмосфере” Терезе Бренан (Teresa Brennan), желела сам, такође, да укажем на начине умрежавања дискурса о датој музици и афективних атмосфера произвођених путем исте. Коначно, имајући у виду потенцијал музике да учествује у производњи сећања, указала сам на начине на које су поменути концерти постали својеврсна афективна места сећања. Дискутовала сам о томе како садашње музичке праксе учествују у продукцији дискурса о историјској прошлости и како ови дискурси омогућавају стварање различитих (историјских, музичких, емотивних) сећања прошлости.sr
dc.language.isoensr
dc.publisherBelgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Artssr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceMusicologysr
dc.subjectaudiencesr
dc.subjectYugoslav popular musicsr
dc.subjectpopular musicsr
dc.subjectcollectivitiessr
dc.subjectcontemporary musicologysr
dc.titlePopular Music and Producing Collectivities: the Challenges of Audience Research in Contemporary Musicologysr
dc.titleПопуларна музика и произвођење колективитета: изазови истраживања публике у савременој музикологијиsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractПетров, Aна; Popularna muzika i proizvođenje kolektiviteta: izazovi istraživanja publike u savremenoj muzikologiji;
dc.citation.spage99
dc.citation.epage113
dc.citation.volumeI
dc.citation.issue18
dc.identifier.doi10.2298/MUZ1518099P
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/12265/Ana Petrov - Popular Music and Producing Collectivities.pdf


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record