Приказ основних података о документу

Како музика утиче на звучни пејзаж: о музичким преференцијама у Скадарлији

dc.contributorMedić, Ivana
dc.creatorDumnić, Marija
dc.date.accessioned2018-09-06T12:43:08Z
dc.date.available2018-09-06T12:43:08Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1450-9814 (print)
dc.identifier.issn2406-0976 (online)
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/3765
dc.identifier.urihttp://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/1450-9814/2017/1450-98141722075D.pdf
dc.description.abstractIn this article I analyze musical preferences in the context of tavern performances in Skadarlija, a popular tourist quarter in Belgrade, Serbia, on the basis of ethnographic data collection. I argue that this specific musicscape relies on communicative and affective aspects of particular performances. I pay special attention to the repertoires performed and the way in which they interweave. The aim of this article is to demonstrate how musical preferences influence sound environment, especially in the context of the tourism industry.en
dc.description.abstractУ овом раду описана су теоријска промишљања, методе и материјали који су од суштивнског значаја за разумевање звучног пејзажа Скадарлије. У циљу анализирања музичких преференција у скадарлијским кафанама, овде су представљени комуникацијски и афективни аспекти музичких извођења. Материјал прикупљен етнографским истраживањем углавном у сарадњи с музичарима (али и са слушаоцима), коришћен је за анализу музичких преференција која овом приликом тематизује структуру изведеног репертоара. Приказани су музички репертоари и њихова преплитања у контексту кафанског музичког извођења. Пошто је дата комуникацијска поставка погодна за анализу преференција народне музике, овај текст има за циљ и покретање дискусије о том проблему који је маргинализован у (локалној) етномузикологији. Коначно, овај пример показује утицај афективних динамизама на специфичан музички пејзаж Скадарлије, који је у великој мери условљен туристичком индустријом. Закључено је да људи својим музичким личним одабирима утичу на звучно окружењеsr
dc.language.isoensr
dc.publisherBelgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Artssr
dc.relationCity Sonic Ecology - Urban Soundscapes of Bern, Ljubljana and Belgradesr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177004/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceМузикологија / Musicology
dc.subjectmusicscapesr
dc.subjectSkadarlijasr
dc.subjectBelgradesr
dc.subjectmusical preferencessr
dc.subjectfolk musicsr
dc.subjectСкадарлијаsr
dc.subjectБеоградsr
dc.subjectмузичке преференцијеsr
dc.subjectнародна музикаsr
dc.subjectмузички пејзажsr
dc.titleHow Music Affects Soundscape: Musical Preferences in Skadarlijaen
dc.titleКако музика утиче на звучни пејзаж: о музичким преференцијама у Скадарлијиsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractДумнић, Марија; Kako muzika utiče na zvučni pejzaž: o muzičkim preferencijama u Skadarliji;
dc.citation.spage75
dc.citation.epage88
dc.citation.volumeI
dc.citation.issue22
dc.identifier.doi10.2298/MUZ1722075D
dc.description.otherThis article was written for the project City Sonic Ecology: Urban Soundscapes of Bern, Ljubljana and Belgrade, financed by the Swiss National Science Foundation (SNSF) within its SCOPES programme (2013–2016). Some parts of research were conducted for the project Serbian Musical Identities Within Local and Global Frameworks: Traditions, Changes, Challenges (No. 177004), financed by the Ministry of Education, Science and Technological Development of the Republic of Serbia.I am grateful to Dr. Ivana Medić, Head of the Belgrade team of the project City Sonic Ecology who supervised this field research.en
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/11947/bitstream_11947.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3765


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу