О сценским извођењима Охридске легенде Стевана Христића: прилог историографији српске балетске сцене
Knjiga (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Увиђајући да мала по обиму, али драгоцена књига коју је Ана Радошевић посветила сценским извођењима Охридске легенде Стевана Христића није нимало изгубила на значају иако је прошло више од три деценије од када је написана, Музиколошки институт САНУ је одлучио да је уврсти у своја издања. Мада је овај балет подстакао настанак већег броја радова о њему из музиколошке визуре, недостајао је пун увид у његов богати сценски живот у Србији и целој Југославији. Намера ауторке била је да прикупи што више грађе и сведочанстава, писаних и усмених, о извођењима овог балета на југословенским сценама почев од премијере 1947. године до 1985, када је своје писање приводила крају. О
пронађеним или добијеним приказима и подацима Aна-Аника Радошевић је у књизи дала врло корисне и зналачке коментаре, што није чудно јер је она, као изузетно цењени балетски редитељ и кореограф, била у стању да мериторно доноси суд о њима.
Књигу о сценском животу Христићеве Охридске легенде ауторка је написала на подстицај... музиколога Мирке Павловић која је, као и она, била чланица пројекта САНУ Савремена српска музичка сцена. Координатор истог пројекта, Надежда Мосусова, прихватила је да текст приреди за штампу, будући да је, као врсни зналац опуса Стевана Христића,
била најкомпетентнија особа за тај задатак.
У име Музиколошког института САНУ и поменутог пројекта САНУ
захваљујем се Фондацији „Сабитај Буки Финци“ за финансијску подршку објављивању ове књиге.
У својству уреднице овог издања изражавам уверење да књига Ане Радошевић представља вредан допринос истраживању балетске уметности на тлу послератне Југославије, као и да ће подстаћи ново интересовање како музиколога, тако и балетолога и театролога уопште за први српски целовечерњи балет, велику и раскошну Охридску легенду.
Мелита Милин, уредница
Ključne reči:
српска балетска сцена / Стеван Христић / Охридска легенда / Serbian ballet scene / Stevan Hristić / Ohrid LegendIzvor:
2017Izdavač:
- Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности
Finansiranje / projekti:
- Српска академија наука и уметности, Пројекат Ф-106: Савремена српска музичка сцена
Institucija/grupa
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - BOOK AU - Радошевић, Ана PY - 2017 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3648 AB - Увиђајући да мала по обиму, али драгоцена књига коју је Ана Радошевић посветила сценским извођењима Охридске легенде Стевана Христића није нимало изгубила на значају иако је прошло више од три деценије од када је написана, Музиколошки институт САНУ је одлучио да је уврсти у своја издања. Мада је овај балет подстакао настанак већег броја радова о њему из музиколошке визуре, недостајао је пун увид у његов богати сценски живот у Србији и целој Југославији. Намера ауторке била је да прикупи што више грађе и сведочанстава, писаних и усмених, о извођењима овог балета на југословенским сценама почев од премијере 1947. године до 1985, када је своје писање приводила крају. О пронађеним или добијеним приказима и подацима Aна-Аника Радошевић је у књизи дала врло корисне и зналачке коментаре, што није чудно јер је она, као изузетно цењени балетски редитељ и кореограф, била у стању да мериторно доноси суд о њима. Књигу о сценском животу Христићеве Охридске легенде ауторка је написала на подстицај музиколога Мирке Павловић која је, као и она, била чланица пројекта САНУ Савремена српска музичка сцена. Координатор истог пројекта, Надежда Мосусова, прихватила је да текст приреди за штампу, будући да је, као врсни зналац опуса Стевана Христића, била најкомпетентнија особа за тај задатак. У име Музиколошког института САНУ и поменутог пројекта САНУ захваљујем се Фондацији „Сабитај Буки Финци“ за финансијску подршку објављивању ове књиге. У својству уреднице овог издања изражавам уверење да књига Ане Радошевић представља вредан допринос истраживању балетске уметности на тлу послератне Југославије, као и да ће подстаћи ново интересовање како музиколога, тако и балетолога и театролога уопште за први српски целовечерњи балет, велику и раскошну Охридску легенду. Мелита Милин, уредница PB - Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности T1 - О сценским извођењима Охридске легенде Стевана Христића: прилог историографији српске балетске сцене UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3648 ER -
@book{ author = "Радошевић, Ана", year = "2017", abstract = "Увиђајући да мала по обиму, али драгоцена књига коју је Ана Радошевић посветила сценским извођењима Охридске легенде Стевана Христића није нимало изгубила на значају иако је прошло више од три деценије од када је написана, Музиколошки институт САНУ је одлучио да је уврсти у своја издања. Мада је овај балет подстакао настанак већег броја радова о њему из музиколошке визуре, недостајао је пун увид у његов богати сценски живот у Србији и целој Југославији. Намера ауторке била је да прикупи што више грађе и сведочанстава, писаних и усмених, о извођењима овог балета на југословенским сценама почев од премијере 1947. године до 1985, када је своје писање приводила крају. О пронађеним или добијеним приказима и подацима Aна-Аника Радошевић је у књизи дала врло корисне и зналачке коментаре, што није чудно јер је она, као изузетно цењени балетски редитељ и кореограф, била у стању да мериторно доноси суд о њима. Књигу о сценском животу Христићеве Охридске легенде ауторка је написала на подстицај музиколога Мирке Павловић која је, као и она, била чланица пројекта САНУ Савремена српска музичка сцена. Координатор истог пројекта, Надежда Мосусова, прихватила је да текст приреди за штампу, будући да је, као врсни зналац опуса Стевана Христића, била најкомпетентнија особа за тај задатак. У име Музиколошког института САНУ и поменутог пројекта САНУ захваљујем се Фондацији „Сабитај Буки Финци“ за финансијску подршку објављивању ове књиге. У својству уреднице овог издања изражавам уверење да књига Ане Радошевић представља вредан допринос истраживању балетске уметности на тлу послератне Југославије, као и да ће подстаћи ново интересовање како музиколога, тако и балетолога и театролога уопште за први српски целовечерњи балет, велику и раскошну Охридску легенду. Мелита Милин, уредница", publisher = "Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности", title = "О сценским извођењима Охридске легенде Стевана Христића: прилог историографији српске балетске сцене", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3648" }
Радошевић, А.. (2017). О сценским извођењима Охридске легенде Стевана Христића: прилог историографији српске балетске сцене. Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3648
Радошевић А. О сценским извођењима Охридске легенде Стевана Христића: прилог историографији српске балетске сцене. 2017;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3648 .
Радошевић, Ана, "О сценским извођењима Охридске легенде Стевана Христића: прилог историографији српске балетске сцене" (2017), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3648 .