Приказ основних података о документу

dc.creatorНоваковић, Моника
dc.date.accessioned2018-06-20T10:58:15Z
dc.date.available2018-06-20T10:58:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-86-88619-92-9
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/3403
dc.description.abstractУвођењем идеје формуле у својој композицији Мантра, Карлхајнц Штокхаузен долази до преокрета у свом стваралаштву 1970-их година. Овај рад се бави концептом формуле, као и феноменима који су подстакли Штокхаузена да уведе нов начин размишљања у формирању својих композиција. Штокхаузенова интердисциплинарна настојања могу се повезати са биологистичким и органичким размишљањима композитора као што су Феручо Бузони и Антон Веберн. Такође, Штокхаузен узима у обзир и космологију у покушају да објасни концепт формуле, односно мантре, како назива формулу у контексту своје композиције. Велику улогу у формирању идеје формуле имали су и утицаји јапанске и индијске филозофије, превасходно учења индијског филозофа Шри Ауробинда. У раду смо закључили да је овим принципом Штокхаузен понудио ново решење у домену композиторског стварања, својеврсну карику у ланцу принципа, који би омогућили обједињење музичког тока композиције.sr
dc.description.abstractBy introducing the idea of formula in his composition Mantra, Karlheinz Stockhausen meets the turning point in his work of the 1970s. This paper deals with the concept of formula, as well as the phenomena which incited Stockhausen to introduce the new way of thinking in musical forming of his compositions. Stockhausen's interdisciplinary endeavours could be linked to the biologistic and the organicist thoughts of Ferruccio Busoni and Anton Webern. Likewise, Stockhausen takes into the consideration cosmology in an attempt to explain the concept of formula, or mantra as he calls it, in the context of his composition. The influences of Japanese and Indian philosophy, formerly the teachings of Indian philosopher Sri Aurobindo, played a great role in the developing of the idea of formula. In this paper, we concluded that, by introducing this principle, Stockhausen offered a new solution in the field of composer's creation, a link of sorts in the chain of principles that would make the unification of composition's musical thought possible.en
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Факултет музичке уметности, Катедра за музикологијуsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceМузички идентитети и европска перспектива 2: Интердисциплинарни приступsr
dc.subjectКарлхајнц Штокхаузенsr
dc.subjectKarlheinz Stockhausensr
dc.subjectМантраsr
dc.subjectформулаsr
dc.subjectШри Ауробиндоsr
dc.subjectФеручо Бузониsr
dc.subjectАнтон Вебернsr
dc.subjectбиологизамsr
dc.subjectорганикаsr
dc.subjectкосмологијаsr
dc.subjectMantrasr
dc.subjectformulasr
dc.subjectSri Aurobindosr
dc.subjectFerruccio Busonisr
dc.subjectAnton Webernsr
dc.subjectbiologismsr
dc.subjectorganicismsr
dc.subjectcosmologysr
dc.titleФормула као средство прокреације: Мантра Карлхајнца Штокхаузенаsr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractNovaković, Monika; Formula kao sredstvo prokreacije: Mantra Karlhajnca Štokhauzena;
dc.citation.spage175
dc.citation.epage193
dc.description.otherМузиколошке студије - зборници радова студената музикологије св. 7/2017 Музички идентитети и европска перспектива 2: Интердисциплинарни приступsr
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/10940/bitstream_10940.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3403


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу