Дигитални архив издања САНУ
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед рада 
  •   ДАИС
  • Музиколошки институт САНУ
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • Преглед рада
  •   ДАИС
  • Музиколошки институт САНУ
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • Преглед рада
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lost in scales: Balkan folk music research and the ottoman legacy

Izgubljeni u lestvicama: proučavanje folklora na Balkanu i otomansko nasleđe

Thumbnail
2008
2721.pdf (478.9Kb)
Аутори
Pennanen Risto Pekka
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Balkan folk music researchers have articulated various views on what they have considered Oriental or Turkish musical legacy. The discourses the article analyses are nationalism, Orientalism, Occidentalism and Balkanism. Scholars have handled the awkward Ottoman issue in several manners: They have represented 'Oriental' musical characteristics as domestic, claimed that Ottoman Turks merely imitated Arab and Persian culture, and viewed Indian classical raga scales as sources for Oriental scales in the Balkans. In addition, some scholars have viewed the 'Oriental' characteristics as stemming from ancient Greece. The treatment of the Segâh family of Ottoman makams in theories and analyses reveals several features of folk music research in the Balkans, the most important of which are the use of Western concepts and the exclusive dependence on printed sources. The strategies for handling the Orient within have meandered between Occidentalism and Orientalism, creating an ambiguity which is c...alled Balkanism.

Naučnici koji proučavaju muzički folklor Balkana na različite načine tumače ono što smatraju orijentalnim ili turskim muzičkim nasleđem. Centralna razmatranja u ovom članku posvećena su konstrukciji 'orijentalnih lestvica' kao i načinima na koje su naučnici zamišljali orijentalnu muziku i opažali kulturnu poziciju Balkana između Orijenta i Evrope. U članku se analiziraju diskursi nacionalizma, orijentalizma, okcidentalizma i balkanizma. Narativi o nacionalnoj memoriji na Balkanu doprineli su čestom konstruisanju Drugog putem marginalizacije i isključivanja otomanske muzike iz kanona nacionalnih muzičkih istorija. Naučnici su različito pristupali 'osetljivoj' otomanskoj temi. Nedovoljno jasne orijentalne karakteristike bile su predstavljane kao domaće, pojedini naučnici su tvrdili da su otomanski Turci samo imitirali arapsku i persijsku kulturu, a jugoslovenski istraživači su izvorišta orijentalnih skala na Balkanu videli u lestvicama indijskih klasičnih raga. Iako interval prekomerne s...ekunde zastupa Orijent u diskursu o orijentalizmu, taj interval nije svuda prisutan u otomanskoj klasičnoj i drugim formama turske muzike. Odsustvo ovog simboličnog intervala često navodi naučnike sa Balkana da melodije makama analiziraju preko 'starih grčkih modusa'. Oslanjanje na zapadnjačke koncepte i isključivo korišćenje štampa.

Кључне речи:
Balkans / the Orient / folk music research / scales
Извор:
Muzikologija, 2008, 8, 127-147

DOI: 10.2298/MUZ0808127P

ISSN: 1450-9814 (print)

[ Google Scholar ]
URI
http://dais.sanu.ac.rs/123456789/2643
Колекције
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
Институција
Музиколошки институт САНУ

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О ДАИС репозиторијуму | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумИнституцијеАуториОва институцијаАутори

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О ДАИС репозиторијуму | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB