Приказ основних података о документу

Sagledavanje muzičkih instrumenata na spomenicima srpskih srednjovekovnih vladara u orijentalnom i zapadnoevropskom okruženju

dc.creatorPejović, Roksanda
dc.date.accessioned2018-05-07T11:18:33Z
dc.date.available2018-05-07T11:18:33Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1450-9814 (print)
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/2550
dc.description.abstractResearching musical instruments on frescoes, miniatures, icons and sculptural decorations of medieval Serbian art, painted and sculptured in the manner of Byzantine art, we discover Oriental and Western influences. Musical instruments arriving from the Orient were unchanged for centuries and those from West Europe were mainly used in the Middle Ages or the Renaissance. Oriental and Western influences can be observed on instruments of all families-idiophones, membranophones, bowed and string instruments, as well as on aerophones. The same form of some crotales and cymbals can be found both in Oriental and Western art, the majority of membranophones are of Oriental origin, but the tambourine on Bodani frescoes originated in West Europe. Lyres and angular harps are close to Antique tradition. Some bowed instruments, psalteries, lutes, harps, short horns, business and shawms have Oriental patterns and other instruments of these families accepted Western shapes. There are, as well, same kinds of bowed instruments and S-trumpets peculiar for both continents.en
dc.description.abstractPrilikom sagledavanja mesta muzičkih instrumenata u umetnosti srednjovekovne Srbije, u članku se razmatra odnos prema Orijentu i Zapadnoj Evropi na primerima predstava idiofonih, membranofonih, kordofonih i aerofonih instrumenata u srpskim srednjovekovnim likovnim spomenicima: živopisima minijaturama, ikonama i skulptoralnoj dekoraciji. Muzički instrumenti koji su prispeli sa Istoka imali su pretežno neizmenjene oblike u kojima su se koristili u dugom vremenskom periodu, a oni koji su se ugledali na Zapadnu Evropu, ponavljali su poglavito srednjovekovne ili renesansne forme. Pojedina krotala i tasovi, gudački instrumenti i S-trube mogli su se naći i na Istoku i na Zapadu, većina membranofonih instrumenata je, izuzev bođanskog tamburina, orijentalnog porekla, a lire i angularne harfe bliske su antičkoj tradiciji. Gudački instrumenti, psalterioni, laute, harfe kratki rogovi, busine i šalmaji imaju orijentalne oblike, a bilo je muzičkih instrumenata iz tih istih porodica koji su prihvatili zapadnoevropske forme.sr
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceМузикологија / Musicology
dc.subjectmuzički instrumentisr
dc.subjectidiofonisr
dc.subjectmembranofonisr
dc.subjectgudački instrumentisr
dc.subjectžičani instrumentisr
dc.subjectOrijent (Istok)sr
dc.subjectZapadsr
dc.titleMusical instruments depicted in Medieval Serbian art under Oriental and Western influencesen
dc.titleSagledavanje muzičkih instrumenata na spomenicima srpskih srednjovekovnih vladara u orijentalnom i zapadnoevropskom okruženjusr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractПејовић Роксанда; Сагледавање музичких инструмената на споменицима српских средњовековних владара у оријенталном и западноевропском окружењу; Сагледавање музичких инструмената на споменицима српских средњовековних владара у оријенталном и западноевропском окружењу;
dc.citation.spage15
dc.citation.epage26
dc.citation.issue5
dc.identifier.doi10.2298/MUZ0505015P
dc.type.versionpublishedVersion
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/20284/2628.pdf
dc.citation.other(5): 15-26
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_2550


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу