Од књижевне фикције до видео игара (и натраг): рецепција адаптације епско-фантастичног наратива The Witche
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
На примеру адаптације вишетомног епско-фантастичног
остварења Вештац (енг. The Witcher, 1993–1999) пољског писца Анджеја Сапковског (Andrzej Sapkowski), у раду се разматра процес позајмљивања, укрштања и трансформације ори гиналног наратива, као и завршавања приче у истоименом
циклусу видео игара. Иако су литерарна дела креирана током
деведесетих година XX века у Пољској, те потом преведена на
енглески језик приближавајући се глобалном аудиторијуму,
наратив добија интернационалну популарност захваљујући
пољском студију за развој видео игара CD Projekt Red. Почивајући на елементарним мотивима оригиналног стваралаштва,
видео игре (2007–2015) представљају њихов наставак, апострофирајући важност учествовања играча у изградњи приче
и нудећи могућност реализовања неколико завршетака наратива. Адаптација књижевне фикције у видео играма није нов
феномен, већ се њена генеза развоја може пратити од последње
четвртине прошлог века, будући да су првобитне видео игре
са епско-...фантастичном тематиком биле инспирисане управо
постојећим литерарним делима. Ослањајући се на рецепцију
читалаца/играча као активних учесника у конституисању и
обликовању датог садржаја, у раду ће се пропитати међусобни однос појединачних формата, хипотетички се водећи њиховом креативном симбиозом или пак независношћу. Циљ рада
је да препозна и мапира основне врсте адаптације у популарном циклусу видео игара; артикулише перцепције играча о заврештку/завршецима наратива, те да укаже на улогу и значај
адаптације у културном и историјском контексту.
Кључне речи:
адаптација наратива / завршавање наратива / мултимедија / видео игре / The WitcherИзвор:
Naučni skup Antropologija književnosti, umetnosti i medija, Beograd, 22–23. XII 2023. godine: knjiga apstrakata, 2023, 45-Издавач:
- Beograd : Univerzitet, Filozofski fakultet, Odeljenje za etnologiju i antropologiju
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200173 (Етнографски институт САНУ, Београд) (RS-MESTD-inst-2020-200173)
Институција/група
Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASATY - CONF AU - Baković, Krinka PY - 2023 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/16482 AB - На примеру адаптације вишетомног епско-фантастичног остварења Вештац (енг. The Witcher, 1993–1999) пољског писца Анджеја Сапковског (Andrzej Sapkowski), у раду се разматра процес позајмљивања, укрштања и трансформације ори гиналног наратива, као и завршавања приче у истоименом циклусу видео игара. Иако су литерарна дела креирана током деведесетих година XX века у Пољској, те потом преведена на енглески језик приближавајући се глобалном аудиторијуму, наратив добија интернационалну популарност захваљујући пољском студију за развој видео игара CD Projekt Red. Почивајући на елементарним мотивима оригиналног стваралаштва, видео игре (2007–2015) представљају њихов наставак, апострофирајући важност учествовања играча у изградњи приче и нудећи могућност реализовања неколико завршетака наратива. Адаптација књижевне фикције у видео играма није нов феномен, већ се њена генеза развоја може пратити од последње четвртине прошлог века, будући да су првобитне видео игре са епско-фантастичном тематиком биле инспирисане управо постојећим литерарним делима. Ослањајући се на рецепцију читалаца/играча као активних учесника у конституисању и обликовању датог садржаја, у раду ће се пропитати међусобни однос појединачних формата, хипотетички се водећи њиховом креативном симбиозом или пак независношћу. Циљ рада је да препозна и мапира основне врсте адаптације у популарном циклусу видео игара; артикулише перцепције играча о заврештку/завршецима наратива, те да укаже на улогу и значај адаптације у културном и историјском контексту. PB - Beograd : Univerzitet, Filozofski fakultet, Odeljenje za etnologiju i antropologiju C3 - Naučni skup Antropologija književnosti, umetnosti i medija, Beograd, 22–23. XII 2023. godine: knjiga apstrakata T1 - Од књижевне фикције до видео игара (и натраг): рецепција адаптације епско-фантастичног наратива The Witche SP - 45 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16482 ER -
@conference{ author = "Baković, Krinka", year = "2023", abstract = "На примеру адаптације вишетомног епско-фантастичног остварења Вештац (енг. The Witcher, 1993–1999) пољског писца Анджеја Сапковског (Andrzej Sapkowski), у раду се разматра процес позајмљивања, укрштања и трансформације ори гиналног наратива, као и завршавања приче у истоименом циклусу видео игара. Иако су литерарна дела креирана током деведесетих година XX века у Пољској, те потом преведена на енглески језик приближавајући се глобалном аудиторијуму, наратив добија интернационалну популарност захваљујући пољском студију за развој видео игара CD Projekt Red. Почивајући на елементарним мотивима оригиналног стваралаштва, видео игре (2007–2015) представљају њихов наставак, апострофирајући важност учествовања играча у изградњи приче и нудећи могућност реализовања неколико завршетака наратива. Адаптација књижевне фикције у видео играма није нов феномен, већ се њена генеза развоја може пратити од последње четвртине прошлог века, будући да су првобитне видео игре са епско-фантастичном тематиком биле инспирисане управо постојећим литерарним делима. Ослањајући се на рецепцију читалаца/играча као активних учесника у конституисању и обликовању датог садржаја, у раду ће се пропитати међусобни однос појединачних формата, хипотетички се водећи њиховом креативном симбиозом или пак независношћу. Циљ рада је да препозна и мапира основне врсте адаптације у популарном циклусу видео игара; артикулише перцепције играча о заврештку/завршецима наратива, те да укаже на улогу и значај адаптације у културном и историјском контексту.", publisher = "Beograd : Univerzitet, Filozofski fakultet, Odeljenje za etnologiju i antropologiju", journal = "Naučni skup Antropologija književnosti, umetnosti i medija, Beograd, 22–23. XII 2023. godine: knjiga apstrakata", title = "Од књижевне фикције до видео игара (и натраг): рецепција адаптације епско-фантастичног наратива The Witche", pages = "45", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16482" }
Baković, K.. (2023). Од књижевне фикције до видео игара (и натраг): рецепција адаптације епско-фантастичног наратива The Witche. in Naučni skup Antropologija književnosti, umetnosti i medija, Beograd, 22–23. XII 2023. godine: knjiga apstrakata Beograd : Univerzitet, Filozofski fakultet, Odeljenje za etnologiju i antropologiju., 45. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16482
Baković K. Од књижевне фикције до видео игара (и натраг): рецепција адаптације епско-фантастичног наратива The Witche. in Naučni skup Antropologija književnosti, umetnosti i medija, Beograd, 22–23. XII 2023. godine: knjiga apstrakata. 2023;:45. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16482 .
Baković, Krinka, "Од књижевне фикције до видео игара (и натраг): рецепција адаптације епско-фантастичног наратива The Witche" in Naučni skup Antropologija književnosti, umetnosti i medija, Beograd, 22–23. XII 2023. godine: knjiga apstrakata (2023):45, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16482 .