Фонд сликарке Олге Бенсон као „место сусрета“ научника и уметника
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
У раду се на примеру фонда цртежа и слика сликарке Олге Бенсон, која је у перио ду од 1947. до 1950. године у Етнографском институту САН била запослена као стални
хонорарни фолклорни сликар, дискутује о природи и квалитету односа наукеи умет ности. Кроз два „сусрета“ научника и уметника различитих профила –првог с краја 40-
их година 20. века, када је руска академска сликарка са првим антропогеографским
и етнографским истраживачким тимовима Етнографског института САН упућена на
терен (и „у народ“), тепо новног окупљања антрополога, конзерватора-рестауратора и
сценографа (професионално ангажованих у Етнографском институту САНУ и Факултету
примењене уметности Универзитета уметности у Београду) готово 70 година касније око
заједничког пројекта „Снови о прошлости и традицији – Олга Бенсон“, наговештавамо
неопходност преклапања, удруживања и преплитања науке и уметности у циљу заштите
и презентације (не)материјалног културног наслеђа. Такође, указујемо на (потенцијал но) но...ве видове сарадње две установе – Етнографског института САНУ и Факултета
примењене уметности Универзитета уметности у Београду.
Кључне речи:
Олга Бенсон / етнологија/антропологија / уметност / ЕИ САНУ / ФПУИзвор:
SmartArt 2021 – Уметност и наука у примени „Искуство и визија“ : књига апстраката / Conference SmartArt – Art and Science Applied “Experience and Vision”: Book of aAbstracts, 2021, 14-14Издавач:
- Београд : Универзитет уметности, Факултет примењених уметности
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200173 (Етнографски институт САНУ, Београд) (RS-MESTD-inst-2020-200173)
Институција/група
Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASATY - CONF AU - Богдановић, Бојана Б. AU - Томашевић, Милан В. PY - 2021 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/15531 AB - У раду се на примеру фонда цртежа и слика сликарке Олге Бенсон, која је у перио ду од 1947. до 1950. године у Етнографском институту САН била запослена као стални хонорарни фолклорни сликар, дискутује о природи и квалитету односа наукеи умет ности. Кроз два „сусрета“ научника и уметника различитих профила –првог с краја 40- их година 20. века, када је руска академска сликарка са првим антропогеографским и етнографским истраживачким тимовима Етнографског института САН упућена на терен (и „у народ“), тепо новног окупљања антрополога, конзерватора-рестауратора и сценографа (професионално ангажованих у Етнографском институту САНУ и Факултету примењене уметности Универзитета уметности у Београду) готово 70 година касније око заједничког пројекта „Снови о прошлости и традицији – Олга Бенсон“, наговештавамо неопходност преклапања, удруживања и преплитања науке и уметности у циљу заштите и презентације (не)материјалног културног наслеђа. Такође, указујемо на (потенцијал но) нове видове сарадње две установе – Етнографског института САНУ и Факултета примењене уметности Универзитета уметности у Београду. PB - Београд : Универзитет уметности, Факултет примењених уметности C3 - SmartArt 2021 – Уметност и наука у примени „Искуство и визија“ : књига апстраката / Conference SmartArt – Art and Science Applied “Experience and Vision”: Book of aAbstracts T1 - Фонд сликарке Олге Бенсон као „место сусрета“ научника и уметника SP - 14 EP - 14 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15531 ER -
@conference{ author = "Богдановић, Бојана Б. and Томашевић, Милан В.", year = "2021", abstract = "У раду се на примеру фонда цртежа и слика сликарке Олге Бенсон, која је у перио ду од 1947. до 1950. године у Етнографском институту САН била запослена као стални хонорарни фолклорни сликар, дискутује о природи и квалитету односа наукеи умет ности. Кроз два „сусрета“ научника и уметника различитих профила –првог с краја 40- их година 20. века, када је руска академска сликарка са првим антропогеографским и етнографским истраживачким тимовима Етнографског института САН упућена на терен (и „у народ“), тепо новног окупљања антрополога, конзерватора-рестауратора и сценографа (професионално ангажованих у Етнографском институту САНУ и Факултету примењене уметности Универзитета уметности у Београду) готово 70 година касније око заједничког пројекта „Снови о прошлости и традицији – Олга Бенсон“, наговештавамо неопходност преклапања, удруживања и преплитања науке и уметности у циљу заштите и презентације (не)материјалног културног наслеђа. Такође, указујемо на (потенцијал но) нове видове сарадње две установе – Етнографског института САНУ и Факултета примењене уметности Универзитета уметности у Београду.", publisher = "Београд : Универзитет уметности, Факултет примењених уметности", journal = "SmartArt 2021 – Уметност и наука у примени „Искуство и визија“ : књига апстраката / Conference SmartArt – Art and Science Applied “Experience and Vision”: Book of aAbstracts", title = "Фонд сликарке Олге Бенсон као „место сусрета“ научника и уметника", pages = "14-14", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15531" }
Богдановић, Б. Б.,& Томашевић, М. В.. (2021). Фонд сликарке Олге Бенсон као „место сусрета“ научника и уметника. in SmartArt 2021 – Уметност и наука у примени „Искуство и визија“ : књига апстраката / Conference SmartArt – Art and Science Applied “Experience and Vision”: Book of aAbstracts Београд : Универзитет уметности, Факултет примењених уметности., 14-14. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15531
Богдановић ББ, Томашевић МВ. Фонд сликарке Олге Бенсон као „место сусрета“ научника и уметника. in SmartArt 2021 – Уметност и наука у примени „Искуство и визија“ : књига апстраката / Conference SmartArt – Art and Science Applied “Experience and Vision”: Book of aAbstracts. 2021;:14-14. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15531 .
Богдановић, Бојана Б., Томашевић, Милан В., "Фонд сликарке Олге Бенсон као „место сусрета“ научника и уметника" in SmartArt 2021 – Уметност и наука у примени „Искуство и визија“ : књига апстраката / Conference SmartArt – Art and Science Applied “Experience and Vision”: Book of aAbstracts (2021):14-14, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15531 .