Оперска критика: некад и сад
Opera criticism: Then and Now
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Оперска критика бележи судбину појединачних дела из којих
тешко може да се извуче студија која прати генезу, припреме за
продукцију, извођење и рецепцију дела. Из тог разлога, важни
су аутори оперске критике и начин на који пишу не само о делу
у смислу његове рецепције, већ и начин на који се обраћају пу блици као важном елементу у о(п)станку дела на сцени. У раду
се истражује музичка критика у дневним новинама Политика, а
која се односи на премијерна извођења домаћих оперских дела
на сцени Опере Народног позоришта у Београду, у периоду од
1950. до 2022. године. Фокус овог истраживања је на развоју
оперске критике, њеном садржају, али и на њеним ауторима и
њиховој улози и утицају (или не) на оперску продукцију.
Opera criticism notes the fate of individual works from which it is
diffi cult to focus on a study that follows the genesis, production
preparations, performance and reception of individual work. For
this reason, the authors of opera criticism and the way they write
not only about the work in terms of its reception, but also the way
they address the audience as an important element in the inter pretation of the work on stage are important. The paper examines
the music criticism in the daily newspaper Politika, which refers to
the premiere performances of domestic opera works on the stage
of The Opera of the National Theater in Belgrade, in the period
from 1950 to 2022. The focus of this research is on the develop ment of opera criticism and its content, but also on its authors and
their role and infl uence (or not) on opera production.
Кључне речи:
Оперска критика / критичар / дневна штампа / музикологија / Opera criticism / critic / daily press / musicologyИзвор:
Владо С. Милошевић: Традиција као инспирација, 2023, 65-66Издавач:
- Бања Лука : Академија Умјетности
- Бања Лука : Академија наука и умјетности Републике Српске
- Бања Лука : Музиколошко друштво Републике Српске
Финансирање / пројекти:
- APPMES - Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a Difference in Contemporary Society (RS-ScienceFundRS-Ideje-7750287)
Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - CONF AU - Грбовић, Вања PY - 2023 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/15308 AB - Оперска критика бележи судбину појединачних дела из којих тешко може да се извуче студија која прати генезу, припреме за продукцију, извођење и рецепцију дела. Из тог разлога, важни су аутори оперске критике и начин на који пишу не само о делу у смислу његове рецепције, већ и начин на који се обраћају пу блици као важном елементу у о(п)станку дела на сцени. У раду се истражује музичка критика у дневним новинама Политика, а која се односи на премијерна извођења домаћих оперских дела на сцени Опере Народног позоришта у Београду, у периоду од 1950. до 2022. године. Фокус овог истраживања је на развоју оперске критике, њеном садржају, али и на њеним ауторима и њиховој улози и утицају (или не) на оперску продукцију. AB - Opera criticism notes the fate of individual works from which it is diffi cult to focus on a study that follows the genesis, production preparations, performance and reception of individual work. For this reason, the authors of opera criticism and the way they write not only about the work in terms of its reception, but also the way they address the audience as an important element in the inter pretation of the work on stage are important. The paper examines the music criticism in the daily newspaper Politika, which refers to the premiere performances of domestic opera works on the stage of The Opera of the National Theater in Belgrade, in the period from 1950 to 2022. The focus of this research is on the develop ment of opera criticism and its content, but also on its authors and their role and infl uence (or not) on opera production. PB - Бања Лука : Академија Умјетности PB - Бања Лука : Академија наука и умјетности Републике Српске PB - Бања Лука : Музиколошко друштво Републике Српске C3 - Владо С. Милошевић: Традиција као инспирација T1 - Оперска критика: некад и сад T1 - Opera criticism: Then and Now SP - 65 EP - 66 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15308 ER -
@conference{ author = "Грбовић, Вања", year = "2023", abstract = "Оперска критика бележи судбину појединачних дела из којих тешко може да се извуче студија која прати генезу, припреме за продукцију, извођење и рецепцију дела. Из тог разлога, важни су аутори оперске критике и начин на који пишу не само о делу у смислу његове рецепције, већ и начин на који се обраћају пу блици као важном елементу у о(п)станку дела на сцени. У раду се истражује музичка критика у дневним новинама Политика, а која се односи на премијерна извођења домаћих оперских дела на сцени Опере Народног позоришта у Београду, у периоду од 1950. до 2022. године. Фокус овог истраживања је на развоју оперске критике, њеном садржају, али и на њеним ауторима и њиховој улози и утицају (или не) на оперску продукцију., Opera criticism notes the fate of individual works from which it is diffi cult to focus on a study that follows the genesis, production preparations, performance and reception of individual work. For this reason, the authors of opera criticism and the way they write not only about the work in terms of its reception, but also the way they address the audience as an important element in the inter pretation of the work on stage are important. The paper examines the music criticism in the daily newspaper Politika, which refers to the premiere performances of domestic opera works on the stage of The Opera of the National Theater in Belgrade, in the period from 1950 to 2022. The focus of this research is on the develop ment of opera criticism and its content, but also on its authors and their role and infl uence (or not) on opera production.", publisher = "Бања Лука : Академија Умјетности, Бања Лука : Академија наука и умјетности Републике Српске, Бања Лука : Музиколошко друштво Републике Српске", journal = "Владо С. Милошевић: Традиција као инспирација", title = "Оперска критика: некад и сад, Opera criticism: Then and Now", pages = "65-66", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15308" }
Грбовић, В.. (2023). Оперска критика: некад и сад. in Владо С. Милошевић: Традиција као инспирација Бања Лука : Академија Умјетности., 65-66. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15308
Грбовић В. Оперска критика: некад и сад. in Владо С. Милошевић: Традиција као инспирација. 2023;:65-66. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15308 .
Грбовић, Вања, "Оперска критика: некад и сад" in Владо С. Милошевић: Традиција као инспирација (2023):65-66, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_15308 .