Музичко путовање Дунавом у првој половини XVIII века
A Musical Voyage down the Danube in the First Half of the Eighteenth Century – from Petrovaradin to Sremski Karlovci –
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Централна пажња посвећена је музичком животу Петроварадина и Сремских Карловаца у првим деценијама XVIII века, када су ови градови припадали територији хабзбуршке Краљевине Србије, са Београдом као престоницом. Корените промене у систему организације културног живота Монархије на том подручју сагледавају се из аспекта преображаја музичке праксе, са посебним акцентом на питање порекла барокних стилских елемената. Посебно се разматра специфичност позиције музике у Карловачкој митрополији од времена обликовања нове националне културне матрице по украјинском узору: указује се на промене у оквиру појачке праксе, као и на појаву вишегласног жанра канта, чије се одлике посебно испитују на примерима из прве барокне школске драме – Траедокомедије М. Козачинског.
The main attention in this text is focused on musical life in Petrovaradin and Sremski Karlovci in the first decades of the eighteenth century when these towns belonged to the Habsburg Empire. Crucial changes that took place in the organization of cultural life in that region are observed as transformations in musical practice and a special emphasis is placed on origins of the Baroque stylistic elements. Also, the text treats the specific position of music in the Archbishopric of Karlovci from the time when a new cultural matrix was introduced after the Ukrainian model.
Кључне речи:
Универзални барок / Петроварадин / језуити / јавне церемоније / оргуље / Сремски Карловци / српско народно црквено појање / Козачински / Траедокомедија / кантИзвор:
Дунавом од Бездана до Београда, 2012, 99-122Издавач:
- Београд : Балканолошки институт САНУ
Финансирање / пројекти:
- Идентитети српске музике од локалних до глобалних оквира: традиције, промене, изазови (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177004)
Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - CHAP AU - Томашевић, Катарина PY - 2012 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/14635 AB - Централна пажња посвећена је музичком животу Петроварадина и Сремских Карловаца у првим деценијама XVIII века, када су ови градови припадали територији хабзбуршке Краљевине Србије, са Београдом као престоницом. Корените промене у систему организације културног живота Монархије на том подручју сагледавају се из аспекта преображаја музичке праксе, са посебним акцентом на питање порекла барокних стилских елемената. Посебно се разматра специфичност позиције музике у Карловачкој митрополији од времена обликовања нове националне културне матрице по украјинском узору: указује се на промене у оквиру појачке праксе, као и на појаву вишегласног жанра канта, чије се одлике посебно испитују на примерима из прве барокне школске драме – Траедокомедије М. Козачинског. AB - The main attention in this text is focused on musical life in Petrovaradin and Sremski Karlovci in the first decades of the eighteenth century when these towns belonged to the Habsburg Empire. Crucial changes that took place in the organization of cultural life in that region are observed as transformations in musical practice and a special emphasis is placed on origins of the Baroque stylistic elements. Also, the text treats the specific position of music in the Archbishopric of Karlovci from the time when a new cultural matrix was introduced after the Ukrainian model. PB - Београд : Балканолошки институт САНУ T2 - Дунавом од Бездана до Београда T1 - Музичко путовање Дунавом у првој половини XVIII века T1 - A Musical Voyage down the Danube in the First Half of the Eighteenth Century – from Petrovaradin to Sremski Karlovci – SP - 99 EP - 122 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14635 ER -
@inbook{ author = "Томашевић, Катарина", year = "2012", abstract = "Централна пажња посвећена је музичком животу Петроварадина и Сремских Карловаца у првим деценијама XVIII века, када су ови градови припадали територији хабзбуршке Краљевине Србије, са Београдом као престоницом. Корените промене у систему организације културног живота Монархије на том подручју сагледавају се из аспекта преображаја музичке праксе, са посебним акцентом на питање порекла барокних стилских елемената. Посебно се разматра специфичност позиције музике у Карловачкој митрополији од времена обликовања нове националне културне матрице по украјинском узору: указује се на промене у оквиру појачке праксе, као и на појаву вишегласног жанра канта, чије се одлике посебно испитују на примерима из прве барокне школске драме – Траедокомедије М. Козачинског., The main attention in this text is focused on musical life in Petrovaradin and Sremski Karlovci in the first decades of the eighteenth century when these towns belonged to the Habsburg Empire. Crucial changes that took place in the organization of cultural life in that region are observed as transformations in musical practice and a special emphasis is placed on origins of the Baroque stylistic elements. Also, the text treats the specific position of music in the Archbishopric of Karlovci from the time when a new cultural matrix was introduced after the Ukrainian model.", publisher = "Београд : Балканолошки институт САНУ", journal = "Дунавом од Бездана до Београда", booktitle = "Музичко путовање Дунавом у првој половини XVIII века, A Musical Voyage down the Danube in the First Half of the Eighteenth Century – from Petrovaradin to Sremski Karlovci –", pages = "99-122", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14635" }
Томашевић, К.. (2012). Музичко путовање Дунавом у првој половини XVIII века. in Дунавом од Бездана до Београда Београд : Балканолошки институт САНУ., 99-122. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14635
Томашевић К. Музичко путовање Дунавом у првој половини XVIII века. in Дунавом од Бездана до Београда. 2012;:99-122. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14635 .
Томашевић, Катарина, "Музичко путовање Дунавом у првој половини XVIII века" in Дунавом од Бездана до Београда (2012):99-122, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14635 .