Разговор с поводом. Иновативан и аутентичан стваралац: Владан Радовановић
An Innovative and Authentic Artist: Vladan Radovanović
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Обележавање значајног јубилеја – 85 година од рођења Владана Радовановића, уметника раскошног и јединственог опуса којег красе изразита иновативност и аутентичност, било је непосредни повод да са овим изузетним аутором размотримо поједина питања, кључна за разумевање његове поетике, пре свега у домену музичког стваралаштва. Интервју с овим јединственим уметником представља финалну верзију многобројних сусрета и разговора које смо с аутором водили у новије време, а чије су теме (ре)актуелизовале питања порекла и сазревања Радовановићевог композиторског проседеа, његов пут до најпрепознатљивијих, аутентичних принципа у стварању, лоцирањa тежишних опуса који чине језгро његовог музичког стваралаштва, као и њиховог позиционирања у контекст токова светске авангарде. Поред тога што Радовановић овде осветљава и суштинске мотиве свог стварања континуирано дефинисаног у координатама ослушкивања правог звука и остварења нечег што пре није постојало, аутор пружа и уверљиве одговоре на питања рела...ција између његове електронске и не-електронске музике, разматра проблем полимедијалности музике, износи дефиницију свог личног стила, као што и пружа одговор на провокативно питање о будућности уметничке музике.
The celebration of an important jubilee: the 85th anniversary of the birth of Vladan Radovanović – the creator of a precious and unique, remarkably innovative and authentic oeuvre – was a direct motivating force to (re)consider certain issues crucial for understanding the poetics of this exceptional author, primarily in the domain of his musical creativity. The text published here presents the final version of the numerous encounters and conversations with Radovanović that
we have conducted over the past years. The main themes (re)actualize the issues of the origin and maturation of Radovanović’s compositional language, his paths towards the most recognizable, authentic principles in composing that shaped his key opuses, as well as to their positioning in the context of global avant-garde currents. Simultaneously, Radovanović here illuminates the essential motives of his artistic work continuously defined in the coordinates of listening to the real sound and achieving something that n...ever existed before. Radovanović also provides convincing answers to the questions of relations between his electronic and nonelectronic music; he considers the problem of polymediality of music, his personal style, and he provides the answer to the provocative question on the future of art music.
Кључне речи:
Владан Радовановић / хиперполифонија / музика звучних маса / сакрално-космички звук / Vladan Radovanović / hyperpolyphony / music of sound masses / sacral-cosmic soundИзвор:
Музикологија / Musicology, 2017, 23, 285-296Издавач:
- Београд : Музиколошки институт САНУ
Финансирање / пројекти:
- Идентитети српске музике од локалних до глобалних оквира: традиције, промене, изазови (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177004)
Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Томашевић, Катарина PY - 2017 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/14615 AB - Обележавање значајног јубилеја – 85 година од рођења Владана Радовановића, уметника раскошног и јединственог опуса којег красе изразита иновативност и аутентичност, било је непосредни повод да са овим изузетним аутором размотримо поједина питања, кључна за разумевање његове поетике, пре свега у домену музичког стваралаштва. Интервју с овим јединственим уметником представља финалну верзију многобројних сусрета и разговора које смо с аутором водили у новије време, а чије су теме (ре)актуелизовале питања порекла и сазревања Радовановићевог композиторског проседеа, његов пут до најпрепознатљивијих, аутентичних принципа у стварању, лоцирањa тежишних опуса који чине језгро његовог музичког стваралаштва, као и њиховог позиционирања у контекст токова светске авангарде. Поред тога што Радовановић овде осветљава и суштинске мотиве свог стварања континуирано дефинисаног у координатама ослушкивања правог звука и остварења нечег што пре није постојало, аутор пружа и уверљиве одговоре на питања релација између његове електронске и не-електронске музике, разматра проблем полимедијалности музике, износи дефиницију свог личног стила, као што и пружа одговор на провокативно питање о будућности уметничке музике. AB - The celebration of an important jubilee: the 85th anniversary of the birth of Vladan Radovanović – the creator of a precious and unique, remarkably innovative and authentic oeuvre – was a direct motivating force to (re)consider certain issues crucial for understanding the poetics of this exceptional author, primarily in the domain of his musical creativity. The text published here presents the final version of the numerous encounters and conversations with Radovanović that we have conducted over the past years. The main themes (re)actualize the issues of the origin and maturation of Radovanović’s compositional language, his paths towards the most recognizable, authentic principles in composing that shaped his key opuses, as well as to their positioning in the context of global avant-garde currents. Simultaneously, Radovanović here illuminates the essential motives of his artistic work continuously defined in the coordinates of listening to the real sound and achieving something that never existed before. Radovanović also provides convincing answers to the questions of relations between his electronic and nonelectronic music; he considers the problem of polymediality of music, his personal style, and he provides the answer to the provocative question on the future of art music. PB - Београд : Музиколошки институт САНУ T2 - Музикологија / Musicology T1 - Разговор с поводом. Иновативан и аутентичан стваралац: Владан Радовановић T1 - An Innovative and Authentic Artist: Vladan Radovanović SP - 285 EP - 296 IS - 23 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14615 ER -
@article{ author = "Томашевић, Катарина", year = "2017", abstract = "Обележавање значајног јубилеја – 85 година од рођења Владана Радовановића, уметника раскошног и јединственог опуса којег красе изразита иновативност и аутентичност, било је непосредни повод да са овим изузетним аутором размотримо поједина питања, кључна за разумевање његове поетике, пре свега у домену музичког стваралаштва. Интервју с овим јединственим уметником представља финалну верзију многобројних сусрета и разговора које смо с аутором водили у новије време, а чије су теме (ре)актуелизовале питања порекла и сазревања Радовановићевог композиторског проседеа, његов пут до најпрепознатљивијих, аутентичних принципа у стварању, лоцирањa тежишних опуса који чине језгро његовог музичког стваралаштва, као и њиховог позиционирања у контекст токова светске авангарде. Поред тога што Радовановић овде осветљава и суштинске мотиве свог стварања континуирано дефинисаног у координатама ослушкивања правог звука и остварења нечег што пре није постојало, аутор пружа и уверљиве одговоре на питања релација између његове електронске и не-електронске музике, разматра проблем полимедијалности музике, износи дефиницију свог личног стила, као што и пружа одговор на провокативно питање о будућности уметничке музике., The celebration of an important jubilee: the 85th anniversary of the birth of Vladan Radovanović – the creator of a precious and unique, remarkably innovative and authentic oeuvre – was a direct motivating force to (re)consider certain issues crucial for understanding the poetics of this exceptional author, primarily in the domain of his musical creativity. The text published here presents the final version of the numerous encounters and conversations with Radovanović that we have conducted over the past years. The main themes (re)actualize the issues of the origin and maturation of Radovanović’s compositional language, his paths towards the most recognizable, authentic principles in composing that shaped his key opuses, as well as to their positioning in the context of global avant-garde currents. Simultaneously, Radovanović here illuminates the essential motives of his artistic work continuously defined in the coordinates of listening to the real sound and achieving something that never existed before. Radovanović also provides convincing answers to the questions of relations between his electronic and nonelectronic music; he considers the problem of polymediality of music, his personal style, and he provides the answer to the provocative question on the future of art music.", publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ", journal = "Музикологија / Musicology", title = "Разговор с поводом. Иновативан и аутентичан стваралац: Владан Радовановић, An Innovative and Authentic Artist: Vladan Radovanović", pages = "285-296", number = "23", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14615" }
Томашевић, К.. (2017). Разговор с поводом. Иновативан и аутентичан стваралац: Владан Радовановић. in Музикологија / Musicology Београд : Музиколошки институт САНУ.(23), 285-296. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14615
Томашевић К. Разговор с поводом. Иновативан и аутентичан стваралац: Владан Радовановић. in Музикологија / Musicology. 2017;(23):285-296. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14615 .
Томашевић, Катарина, "Разговор с поводом. Иновативан и аутентичан стваралац: Владан Радовановић" in Музикологија / Musicology, no. 23 (2017):285-296, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_14615 .