Стеван Стојановић Мокрањац у настави средњих школа
Stevan Stojanović Mokranjac in High School Curriculum
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
када се размишља о Стевану Стојановићу Мокрањцу у оквиру данашњег образовног систе- ма у Србији, намеће се питање места које овај композитор заузима у колективној и културној свести ученика средњих школа, која је формирана, пре свега, у складу са наставним програмом и, у мањој мери, ваншколским активностима. На основу анкета спроведених међу ученицима гимназија (кра- гујевац, Бачка Паланка, Панчево) и средњих школа усмереног образовања (Школа за дизајн „Богдан Шупут“ из Новог Сада, Средња стручна школа „Радивој Увалић“ из Бачке Паланке), сагледали смо ширу слику културне свести кроз познавање Мокрањчеве делатности. кроз разговоре са професори- ма музичке културе размотрили смо квалитет и флексибилност оног дела наставног плана и програ- ма који је предвиђен за обрађивање српске уметничке музике са посебним освртом на Мокрањчев опус. Путем овакве анализе било је могуће уочити пропусте у курикулуму предмета Музичка култу- ра, а потом предложити нове приступе и начине реализације наставе.
Thinking about Stevan Stojanović Mokranjac in Serbian education system nowadays, we are posing a question about his presence in conscience of high school students, which emerged from curriculum and extra-curricular activities. On the bases of questionires con- ducted among students of gymnasium (Kragujevac, Bačka Palanka, Pančevo) and other high schools (Novi Sad, Bačka Palanka), we perceived a broad picture of collective consci- enceness regarding Mokranjac. Through conversations with music teachers we investiga- ted quality and flexibility in the part of the curriculum concerning Serbian classical music, Mokranjac’s opus particulary. We used this kind of analysis that provides a good input in curriculum lapses to suggest new approaches in musical education, thus improving it.
Кључне речи:
Стеван Мокрањац / гимназије / средње школе / истраживање / културна меморија / Stevan Mokranjac / gymnasiums / high schools / research / cultural memoryИзвор:
Мокрањац, 2014, 16, 64-71Издавач:
- Неготин : Дом културе Стеван Мокрањац
URI
http://www.mokranjcevi-dani.com/?p=418https://drive.google.com/file/d/1xdBkeIVz4q3DEgoyNMlDuneizb4u30H8/view
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13775
Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Радовановић, Бојана AU - Ђорђевић, Ана PY - 2014 UR - http://www.mokranjcevi-dani.com/?p=418 UR - https://drive.google.com/file/d/1xdBkeIVz4q3DEgoyNMlDuneizb4u30H8/view UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13775 AB - када се размишља о Стевану Стојановићу Мокрањцу у оквиру данашњег образовног систе- ма у Србији, намеће се питање места које овај композитор заузима у колективној и културној свести ученика средњих школа, која је формирана, пре свега, у складу са наставним програмом и, у мањој мери, ваншколским активностима. На основу анкета спроведених међу ученицима гимназија (кра- гујевац, Бачка Паланка, Панчево) и средњих школа усмереног образовања (Школа за дизајн „Богдан Шупут“ из Новог Сада, Средња стручна школа „Радивој Увалић“ из Бачке Паланке), сагледали смо ширу слику културне свести кроз познавање Мокрањчеве делатности. кроз разговоре са професори- ма музичке културе размотрили смо квалитет и флексибилност оног дела наставног плана и програ- ма који је предвиђен за обрађивање српске уметничке музике са посебним освртом на Мокрањчев опус. Путем овакве анализе било је могуће уочити пропусте у курикулуму предмета Музичка култу- ра, а потом предложити нове приступе и начине реализације наставе. AB - Thinking about Stevan Stojanović Mokranjac in Serbian education system nowadays, we are posing a question about his presence in conscience of high school students, which emerged from curriculum and extra-curricular activities. On the bases of questionires con- ducted among students of gymnasium (Kragujevac, Bačka Palanka, Pančevo) and other high schools (Novi Sad, Bačka Palanka), we perceived a broad picture of collective consci- enceness regarding Mokranjac. Through conversations with music teachers we investiga- ted quality and flexibility in the part of the curriculum concerning Serbian classical music, Mokranjac’s opus particulary. We used this kind of analysis that provides a good input in curriculum lapses to suggest new approaches in musical education, thus improving it. PB - Неготин : Дом културе Стеван Мокрањац T2 - Мокрањац T1 - Стеван Стојановић Мокрањац у настави средњих школа T1 - Stevan Stojanović Mokranjac in High School Curriculum SP - 64 EP - 71 IS - 16 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13775 ER -
@article{ author = "Радовановић, Бојана and Ђорђевић, Ана", year = "2014", abstract = "када се размишља о Стевану Стојановићу Мокрањцу у оквиру данашњег образовног систе- ма у Србији, намеће се питање места које овај композитор заузима у колективној и културној свести ученика средњих школа, која је формирана, пре свега, у складу са наставним програмом и, у мањој мери, ваншколским активностима. На основу анкета спроведених међу ученицима гимназија (кра- гујевац, Бачка Паланка, Панчево) и средњих школа усмереног образовања (Школа за дизајн „Богдан Шупут“ из Новог Сада, Средња стручна школа „Радивој Увалић“ из Бачке Паланке), сагледали смо ширу слику културне свести кроз познавање Мокрањчеве делатности. кроз разговоре са професори- ма музичке културе размотрили смо квалитет и флексибилност оног дела наставног плана и програ- ма који је предвиђен за обрађивање српске уметничке музике са посебним освртом на Мокрањчев опус. Путем овакве анализе било је могуће уочити пропусте у курикулуму предмета Музичка култу- ра, а потом предложити нове приступе и начине реализације наставе., Thinking about Stevan Stojanović Mokranjac in Serbian education system nowadays, we are posing a question about his presence in conscience of high school students, which emerged from curriculum and extra-curricular activities. On the bases of questionires con- ducted among students of gymnasium (Kragujevac, Bačka Palanka, Pančevo) and other high schools (Novi Sad, Bačka Palanka), we perceived a broad picture of collective consci- enceness regarding Mokranjac. Through conversations with music teachers we investiga- ted quality and flexibility in the part of the curriculum concerning Serbian classical music, Mokranjac’s opus particulary. We used this kind of analysis that provides a good input in curriculum lapses to suggest new approaches in musical education, thus improving it.", publisher = "Неготин : Дом културе Стеван Мокрањац", journal = "Мокрањац", title = "Стеван Стојановић Мокрањац у настави средњих школа, Stevan Stojanović Mokranjac in High School Curriculum", pages = "64-71", number = "16", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13775" }
Радовановић, Б.,& Ђорђевић, А.. (2014). Стеван Стојановић Мокрањац у настави средњих школа. in Мокрањац Неготин : Дом културе Стеван Мокрањац.(16), 64-71. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13775
Радовановић Б, Ђорђевић А. Стеван Стојановић Мокрањац у настави средњих школа. in Мокрањац. 2014;(16):64-71. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13775 .
Радовановић, Бојана, Ђорђевић, Ана, "Стеван Стојановић Мокрањац у настави средњих школа" in Мокрањац, no. 16 (2014):64-71, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13775 .