Two Faces of Mystification: The Representation of the Holocaust in Arnold Schoenberg's A Survivor from Warsaw and Steve Reich's Different Trains
Два лица мистификације: представљање Холокауста у делима A Survivor from Warsaw Арнолда Шенберга и Different Trains Стива Рајша
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
The paper discusses the approaches of different media to Holocaust (re)presentation, with special reference to art music in the 20th century. Following the classification proposed by Michael Rothberg on two possible perspectives for representing the Holocaust: realistic and anti-realist (2000), we analyse two compositions: Arnold Schoenberg’s A Survivor From Warsaw (1947) and Steve Reich’s Different Trains (1988). The aim of the paper is to point out how artistic music reflects and participates in the dominant historical and contemporary discourses of Holocaust representation, especially the discourses of “heroism” and “non-representability”.
У раду се разматрају приступи различитих медија представљању Холокауста, с посебним освртом на уметничку музику у 20. веку. Пратећи поделу коју Мајкл Ротберг (Michael Rothberg) предлаже на два гледишта на могућности представљања Холокауста: реалистичко и антиреалистичко (2000), анализирамо дела A Survivor From Warsaw (1947) Арнолда Шенберга и Different Trains (1988) Стива Рајша. Циљ рада је да укаже на то како уметничка
музика рефлектује и партиципира у доминантним историјским и савременим дискурсима представљања и разумевања Холокауста, посебно дискурса „херојства” и „неизрецивости”.
Кључне речи:
Holocaust / Arnold Schoenberg / Steve Reich / art music / politics of memory / Холокауст / Арнолд Шенберг / Стив Рајш / уметничка музика / политике сећањаИзвор:
Музикологија / Musicology 32 (I/2022), 2022, 1, 32, 183-198Издавач:
- Београд : Музиколошки институт САНУ
Финансирање / пројекти:
DOI: 10.2298/MUZ2232183M
Cobiss ID: 173918727
ISSN: Print: 1450-9814; Online: 2406-0976
[ Google Scholar ]Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Mevorah, Vera PY - 2022 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13056 AB - The paper discusses the approaches of different media to Holocaust (re)presentation, with special reference to art music in the 20th century. Following the classification proposed by Michael Rothberg on two possible perspectives for representing the Holocaust: realistic and anti-realist (2000), we analyse two compositions: Arnold Schoenberg’s A Survivor From Warsaw (1947) and Steve Reich’s Different Trains (1988). The aim of the paper is to point out how artistic music reflects and participates in the dominant historical and contemporary discourses of Holocaust representation, especially the discourses of “heroism” and “non-representability”. AB - У раду се разматрају приступи различитих медија представљању Холокауста, с посебним освртом на уметничку музику у 20. веку. Пратећи поделу коју Мајкл Ротберг (Michael Rothberg) предлаже на два гледишта на могућности представљања Холокауста: реалистичко и антиреалистичко (2000), анализирамо дела A Survivor From Warsaw (1947) Арнолда Шенберга и Different Trains (1988) Стива Рајша. Циљ рада је да укаже на то како уметничка музика рефлектује и партиципира у доминантним историјским и савременим дискурсима представљања и разумевања Холокауста, посебно дискурса „херојства” и „неизрецивости”. PB - Београд : Музиколошки институт САНУ T2 - Музикологија / Musicology 32 (I/2022) T1 - Two Faces of Mystification: The Representation of the Holocaust in Arnold Schoenberg's A Survivor from Warsaw and Steve Reich's Different Trains T1 - Два лица мистификације: представљање Холокауста у делима A Survivor from Warsaw Арнолда Шенберга и Different Trains Стива Рајша SP - 183 EP - 198 VL - 1 IS - 32 DO - 10.2298/MUZ2232183M UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13056 ER -
@article{ author = "Mevorah, Vera", year = "2022", abstract = "The paper discusses the approaches of different media to Holocaust (re)presentation, with special reference to art music in the 20th century. Following the classification proposed by Michael Rothberg on two possible perspectives for representing the Holocaust: realistic and anti-realist (2000), we analyse two compositions: Arnold Schoenberg’s A Survivor From Warsaw (1947) and Steve Reich’s Different Trains (1988). The aim of the paper is to point out how artistic music reflects and participates in the dominant historical and contemporary discourses of Holocaust representation, especially the discourses of “heroism” and “non-representability”., У раду се разматрају приступи различитих медија представљању Холокауста, с посебним освртом на уметничку музику у 20. веку. Пратећи поделу коју Мајкл Ротберг (Michael Rothberg) предлаже на два гледишта на могућности представљања Холокауста: реалистичко и антиреалистичко (2000), анализирамо дела A Survivor From Warsaw (1947) Арнолда Шенберга и Different Trains (1988) Стива Рајша. Циљ рада је да укаже на то како уметничка музика рефлектује и партиципира у доминантним историјским и савременим дискурсима представљања и разумевања Холокауста, посебно дискурса „херојства” и „неизрецивости”.", publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ", journal = "Музикологија / Musicology 32 (I/2022)", title = "Two Faces of Mystification: The Representation of the Holocaust in Arnold Schoenberg's A Survivor from Warsaw and Steve Reich's Different Trains, Два лица мистификације: представљање Холокауста у делима A Survivor from Warsaw Арнолда Шенберга и Different Trains Стива Рајша", pages = "183-198", volume = "1", number = "32", doi = "10.2298/MUZ2232183M", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13056" }
Mevorah, V.. (2022). Two Faces of Mystification: The Representation of the Holocaust in Arnold Schoenberg's A Survivor from Warsaw and Steve Reich's Different Trains. in Музикологија / Musicology 32 (I/2022) Београд : Музиколошки институт САНУ., 1(32), 183-198. https://doi.org/10.2298/MUZ2232183M https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13056
Mevorah V. Two Faces of Mystification: The Representation of the Holocaust in Arnold Schoenberg's A Survivor from Warsaw and Steve Reich's Different Trains. in Музикологија / Musicology 32 (I/2022). 2022;1(32):183-198. doi:10.2298/MUZ2232183M https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13056 .
Mevorah, Vera, "Two Faces of Mystification: The Representation of the Holocaust in Arnold Schoenberg's A Survivor from Warsaw and Steve Reich's Different Trains" in Музикологија / Musicology 32 (I/2022), 1, no. 32 (2022):183-198, https://doi.org/10.2298/MUZ2232183M ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13056 .