The Introduction of Copyright in the Early Record Industry and Implications of Authorship for Popular Music in Croatia from 1929–1960s
Увођење ауторског права у раној музичкој индустрији и импликације ауторства за популарну музику у Хрватској између 1929. и 1960-их
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
The article investigates the connection between the early record industry and the development of copyright legislation in Croatia and the former Yugoslavia between 1929 and the 1960s. Special attention is given to the topic of the implementation of copyright and the related rights within domestic record production in the selected period. The concept of the author, partly constructed through the implementation of copyright, is then reconsidered in the example of early Yugoslavian popular music.
Чланак истражује везу између ране дискографске индустрије и развоја законодавства/легислативе о ауторским правима у Хрватској и бившој Југославији између 1929. и 1960-их година. Посебна пажња посвећена је теми имплементације ауторског и сродних права у домаћој грамофонској продукцији у одабраном периоду. Концепт аутора, делом конструисан
кроз имплементацију ауторских права, преиспитује се на примеру ране југословенске популарне музике.
Кључне речи:
copyright / record industry / Croatia / Yugoslavia / popular music / ауторска права / дискографска индустрија / Хрватска / Југославија / популарна музикаИзвор:
Музикологија / Musicology 32 (I/2022), 2022, 1, 32, 109-123Издавач:
- Београд : Музиколошки институт САНУ
Финансирање / пројекти:
- https://www.ief.hr/en/research/projects/project-diskograf/
DOI: 10.2298/MUZ2232109V
Cobiss ID: 173918727
ISSN: Print: 1450-9814; Online: 2406-0976
[ Google Scholar ]Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Vukobratović, Jelka PY - 2022 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/13055 AB - The article investigates the connection between the early record industry and the development of copyright legislation in Croatia and the former Yugoslavia between 1929 and the 1960s. Special attention is given to the topic of the implementation of copyright and the related rights within domestic record production in the selected period. The concept of the author, partly constructed through the implementation of copyright, is then reconsidered in the example of early Yugoslavian popular music. AB - Чланак истражује везу између ране дискографске индустрије и развоја законодавства/легислативе о ауторским правима у Хрватској и бившој Југославији између 1929. и 1960-их година. Посебна пажња посвећена је теми имплементације ауторског и сродних права у домаћој грамофонској продукцији у одабраном периоду. Концепт аутора, делом конструисан кроз имплементацију ауторских права, преиспитује се на примеру ране југословенске популарне музике. PB - Београд : Музиколошки институт САНУ T2 - Музикологија / Musicology 32 (I/2022) T1 - The Introduction of Copyright in the Early Record Industry and Implications of Authorship for Popular Music in Croatia from 1929–1960s T1 - Увођење ауторског права у раној музичкој индустрији и импликације ауторства за популарну музику у Хрватској између 1929. и 1960-их SP - 109 EP - 123 VL - 1 IS - 32 DO - 10.2298/MUZ2232109V UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13055 ER -
@article{ author = "Vukobratović, Jelka", year = "2022", abstract = "The article investigates the connection between the early record industry and the development of copyright legislation in Croatia and the former Yugoslavia between 1929 and the 1960s. Special attention is given to the topic of the implementation of copyright and the related rights within domestic record production in the selected period. The concept of the author, partly constructed through the implementation of copyright, is then reconsidered in the example of early Yugoslavian popular music., Чланак истражује везу између ране дискографске индустрије и развоја законодавства/легислативе о ауторским правима у Хрватској и бившој Југославији између 1929. и 1960-их година. Посебна пажња посвећена је теми имплементације ауторског и сродних права у домаћој грамофонској продукцији у одабраном периоду. Концепт аутора, делом конструисан кроз имплементацију ауторских права, преиспитује се на примеру ране југословенске популарне музике.", publisher = "Београд : Музиколошки институт САНУ", journal = "Музикологија / Musicology 32 (I/2022)", title = "The Introduction of Copyright in the Early Record Industry and Implications of Authorship for Popular Music in Croatia from 1929–1960s, Увођење ауторског права у раној музичкој индустрији и импликације ауторства за популарну музику у Хрватској између 1929. и 1960-их", pages = "109-123", volume = "1", number = "32", doi = "10.2298/MUZ2232109V", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13055" }
Vukobratović, J.. (2022). The Introduction of Copyright in the Early Record Industry and Implications of Authorship for Popular Music in Croatia from 1929–1960s. in Музикологија / Musicology 32 (I/2022) Београд : Музиколошки институт САНУ., 1(32), 109-123. https://doi.org/10.2298/MUZ2232109V https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13055
Vukobratović J. The Introduction of Copyright in the Early Record Industry and Implications of Authorship for Popular Music in Croatia from 1929–1960s. in Музикологија / Musicology 32 (I/2022). 2022;1(32):109-123. doi:10.2298/MUZ2232109V https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13055 .
Vukobratović, Jelka, "The Introduction of Copyright in the Early Record Industry and Implications of Authorship for Popular Music in Croatia from 1929–1960s" in Музикологија / Musicology 32 (I/2022), 1, no. 32 (2022):109-123, https://doi.org/10.2298/MUZ2232109V ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_13055 .