Boris Asafiev as a Stravinsky Scholar
Борис Асафјев као проучавалац опуса Игора Стравинског
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Boris Asafiev, pen name Igor Glebov, was a Russian musicologist, composer, music critic, pedagogue, public figure, publicist; author of works devoted to the music of Igor Stravinsky. The article examines A Book about Stravinsky (1929), one of the earliest monographs on the composer in any language and the first one in Russian. It is characterized as an outstanding musicological study of Stravinsky’s works that had appeared by that time, that is, from the early period to the works completed in 1927 (Oedipus rex, Apollon musagète and The Fairy’s Kiss).
Борис Асафјев, псеудоним Игор Глебов, био је руски музиколог, композитор, музички критичар, педагог, јавна личност, публициста, аутор дела посвећених музици Игора Стравинског. У чланку је реч о Књизи о Стравинском (1929),
једној од најранијих монографија о том композитору на било ком језику и
првој на руском. Књигу одликује изврсно музиколошко проучавање дела
Стравинског која су до тада била компонована, дакле од раног стваралаштва
до композиција завршених 1927. године (Цар Едип, Аполон и Вилин пољубац).
Предмет овог чланка је једна од првих – и најбољих – монографија
посвећених стваралаштву Стравинског. Књига о Стравинском (1929) истиче
се по дубини аналитичког захвата и опсегу разматраних тема, у односу на
друге значајне публикације о том композитору настале у сличном временском
раздобљу. Aсафјевљеве истраживачке идеје касније су развијали други аутори
и постале су општеприхваћене. Он је формулисао кључне одлике стила
Стравинског, попут неправилности метричких акцената и начела структуралне
асиметрије; преовладавање концизних мотива (попевки) и хетерофоне
фактуре; специфичности организације тонских висина и софистицираност
тембра. Главна вредност ове књиге односи се на остварења Стравинског из
његовог руског периода. Асафјев је идентификовао руску генеалогију музике
Стравинског, посебно њене корене у архаичном фолклору, сеоској полифонији
и православној литургији. Музика Стравинског представљена је у овој књизи
као руски звучни универзум неисцрпне разноликости. Уопште уз...евши, Асафјев
је високо вредновао опус Стравинског у целини и веровао је да су неке његове
композиције једноставно сјајне.
Књига о Стравинском настала је у атмосфери наглашеног интересовања за
музику Игора Стравинског – интересовања које је Асафјев делио са руским
слушаоцима и којем је допринео својим професионалним активностима.
Вредност Асафјевљевих историјских и закључака о стилу временом је потврђена.
У чланку је такође описана реакција Стравинског на Асафјевљеву
монографију, коју ишчитавамо из композиторових бележака и преписке.
Мишљење Стравинског о овој књизи константно је варирало током његовог
живота.
Судбина Књиге о Стравинском била је драматична, баш као и судбина музике
Игора Стравинског у његовој домовини.
Кључне речи:
Boris Asafiev / Igor Glebov / Igor Stravinsky’s oeuvre / Russian style / composer’s evaluation / Борис Асафјев / Игор Глебов / опус Игора Стравинског / руски стил / вредновање композитораИзвор:
Musicology, 2021, 31, 37-47Издавач:
- Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
DOI: 10.2298/MUZ2131037S
Cobiss ID: 54727689
ISSN: 1450-9814 (print); 2406-0976 (online)
[ Google Scholar ]Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Savenko, Svetlana PY - 2021 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12519 AB - Boris Asafiev, pen name Igor Glebov, was a Russian musicologist, composer, music critic, pedagogue, public figure, publicist; author of works devoted to the music of Igor Stravinsky. The article examines A Book about Stravinsky (1929), one of the earliest monographs on the composer in any language and the first one in Russian. It is characterized as an outstanding musicological study of Stravinsky’s works that had appeared by that time, that is, from the early period to the works completed in 1927 (Oedipus rex, Apollon musagète and The Fairy’s Kiss). AB - Борис Асафјев, псеудоним Игор Глебов, био је руски музиколог, композитор, музички критичар, педагог, јавна личност, публициста, аутор дела посвећених музици Игора Стравинског. У чланку је реч о Књизи о Стравинском (1929), једној од најранијих монографија о том композитору на било ком језику и првој на руском. Књигу одликује изврсно музиколошко проучавање дела Стравинског која су до тада била компонована, дакле од раног стваралаштва до композиција завршених 1927. године (Цар Едип, Аполон и Вилин пољубац). AB - Предмет овог чланка је једна од првих – и најбољих – монографија посвећених стваралаштву Стравинског. Књига о Стравинском (1929) истиче се по дубини аналитичког захвата и опсегу разматраних тема, у односу на друге значајне публикације о том композитору настале у сличном временском раздобљу. Aсафјевљеве истраживачке идеје касније су развијали други аутори и постале су општеприхваћене. Он је формулисао кључне одлике стила Стравинског, попут неправилности метричких акцената и начела структуралне асиметрије; преовладавање концизних мотива (попевки) и хетерофоне фактуре; специфичности организације тонских висина и софистицираност тембра. Главна вредност ове књиге односи се на остварења Стравинског из његовог руског периода. Асафјев је идентификовао руску генеалогију музике Стравинског, посебно њене корене у архаичном фолклору, сеоској полифонији и православној литургији. Музика Стравинског представљена је у овој књизи као руски звучни универзум неисцрпне разноликости. Уопште узевши, Асафјев је високо вредновао опус Стравинског у целини и веровао је да су неке његове композиције једноставно сјајне. Књига о Стравинском настала је у атмосфери наглашеног интересовања за музику Игора Стравинског – интересовања које је Асафјев делио са руским слушаоцима и којем је допринео својим професионалним активностима. Вредност Асафјевљевих историјских и закључака о стилу временом је потврђена. У чланку је такође описана реакција Стравинског на Асафјевљеву монографију, коју ишчитавамо из композиторових бележака и преписке. Мишљење Стравинског о овој књизи константно је варирало током његовог живота. Судбина Књиге о Стравинском била је драматична, баш као и судбина музике Игора Стравинског у његовој домовини. PB - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts T2 - Musicology T1 - Boris Asafiev as a Stravinsky Scholar T1 - Борис Асафјев као проучавалац опуса Игора Стравинског SP - 37 EP - 47 IS - 31 DO - 10.2298/MUZ2131037S UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12519 ER -
@article{ author = "Savenko, Svetlana", year = "2021", abstract = "Boris Asafiev, pen name Igor Glebov, was a Russian musicologist, composer, music critic, pedagogue, public figure, publicist; author of works devoted to the music of Igor Stravinsky. The article examines A Book about Stravinsky (1929), one of the earliest monographs on the composer in any language and the first one in Russian. It is characterized as an outstanding musicological study of Stravinsky’s works that had appeared by that time, that is, from the early period to the works completed in 1927 (Oedipus rex, Apollon musagète and The Fairy’s Kiss)., Борис Асафјев, псеудоним Игор Глебов, био је руски музиколог, композитор, музички критичар, педагог, јавна личност, публициста, аутор дела посвећених музици Игора Стравинског. У чланку је реч о Књизи о Стравинском (1929), једној од најранијих монографија о том композитору на било ком језику и првој на руском. Књигу одликује изврсно музиколошко проучавање дела Стравинског која су до тада била компонована, дакле од раног стваралаштва до композиција завршених 1927. године (Цар Едип, Аполон и Вилин пољубац)., Предмет овог чланка је једна од првих – и најбољих – монографија посвећених стваралаштву Стравинског. Књига о Стравинском (1929) истиче се по дубини аналитичког захвата и опсегу разматраних тема, у односу на друге значајне публикације о том композитору настале у сличном временском раздобљу. Aсафјевљеве истраживачке идеје касније су развијали други аутори и постале су општеприхваћене. Он је формулисао кључне одлике стила Стравинског, попут неправилности метричких акцената и начела структуралне асиметрије; преовладавање концизних мотива (попевки) и хетерофоне фактуре; специфичности организације тонских висина и софистицираност тембра. Главна вредност ове књиге односи се на остварења Стравинског из његовог руског периода. Асафјев је идентификовао руску генеалогију музике Стравинског, посебно њене корене у архаичном фолклору, сеоској полифонији и православној литургији. Музика Стравинског представљена је у овој књизи као руски звучни универзум неисцрпне разноликости. Уопште узевши, Асафјев је високо вредновао опус Стравинског у целини и веровао је да су неке његове композиције једноставно сјајне. Књига о Стравинском настала је у атмосфери наглашеног интересовања за музику Игора Стравинског – интересовања које је Асафјев делио са руским слушаоцима и којем је допринео својим професионалним активностима. Вредност Асафјевљевих историјских и закључака о стилу временом је потврђена. У чланку је такође описана реакција Стравинског на Асафјевљеву монографију, коју ишчитавамо из композиторових бележака и преписке. Мишљење Стравинског о овој књизи константно је варирало током његовог живота. Судбина Књиге о Стравинском била је драматична, баш као и судбина музике Игора Стравинског у његовој домовини.", publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts", journal = "Musicology", title = "Boris Asafiev as a Stravinsky Scholar, Борис Асафјев као проучавалац опуса Игора Стравинског", pages = "37-47", number = "31", doi = "10.2298/MUZ2131037S", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12519" }
Savenko, S.. (2021). Boris Asafiev as a Stravinsky Scholar. in Musicology Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(31), 37-47. https://doi.org/10.2298/MUZ2131037S https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12519
Savenko S. Boris Asafiev as a Stravinsky Scholar. in Musicology. 2021;(31):37-47. doi:10.2298/MUZ2131037S https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12519 .
Savenko, Svetlana, "Boris Asafiev as a Stravinsky Scholar" in Musicology, no. 31 (2021):37-47, https://doi.org/10.2298/MUZ2131037S ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12519 .