Digitalni arhiv izdanja SANU
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled rada 
  •   DAIS
  • Географски институт "Јован Цвијић" САНУ
  • ГИ САНУ - Радови истраживача / GI SASA - Researchers' publications
  • Pregled rada
  •   DAIS
  • Географски институт "Јован Цвијић" САНУ
  • ГИ САНУ - Радови истраживача / GI SASA - Researchers' publications
  • Pregled rada
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Модел конкурентности општине Чајетина као туристичке дестинације

Model of competitiveness of Čajetina Municipality as a tourist destination

Thumbnail
2014
S. Denda - Model konkurentnosti opštine Čajetina kao turističke destinacije_01.pdf (730.9Kb)
Autori
Денда, Стефан
Ostala autorstva
Гњатовић, Драгана
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
,
Факултет за хотелијерство и туризам, Врњачка Бања
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentu
Apstrakt
Овај рад се бави оценом конкурентности општине Чајетина као туристичке дестинације применом модела који су пласирали Crouch и Ritchie 1999. године. Овим моделом обухваћено је пет компоненти туристичке дестинације: кључни ресурси и атракције, фактори подршке, менаџмент дестинације и детерминанте које одређују и повећавају конкурентност (ситуациони услови). Модел обухвата 36 атрибута конкурентности дестинације који су груписани у оквиру наведених детерминанти. У конкретном примеру налазе се детерминанте које се односе на природне услове, културу, догађаје и забаву, супраструктуру, везе са емитивним тржиштима, инфраструктуру и приступачност, комуналне услуге, гостољубивост, предузетништво, политичку вољу, али и на локацију, безбедност, цене, међузависност дестинација, имиџ и носећи капацитет. Поред набројаних, oвај модел је инкорпорирао појам политике, планирања и развоја дестинације са издвојеним приоритетним пројектима у наредном периоду. Циљ овог рада је указивање на знача...ј Чајетине и Златибора на туристичкоj мапи Србије.

This paper deals with the competitiveness of Čajetina Municipality as a tourist destination by using model that is placed by Crouch and Ritchie in 1999. This model includes five components of tourist destination: key resources and attractions, support factors, destination management and determinants that define and enhance competitiveness (situational conditions). This model includes 36 attributes of destination competitiveness which are grouped within these determinants. In this particular example there are determinants which are related to natural conditions, culture, events and entertainment, suprastructure, relations with emissive markets, infrastructure and accessibility, utilities, hospitality, entrepreneurship, political will, but also include location, safety, prices, and interdependence of destinations, image and carrying capacity. In addition, this model incorporates the concept of policy, planning and destination development with separate priority projects in the ...future. The aim of this paper is to emphasize the importance of Čajetina and Zlatibor on the tourist map of Serbia.

Ključne reči:
Чајетина / туристичка дестинација / конкурентност / пројекти / Čajetina / tourist destination / competitiveness / projects
Izvor:
ХиТ менаџмент: Менаџмент у хотелијерству и туризму, 2014, 2, 2, 95-105
Izdavač:
  • Врњачка Бања: Универзитет у Крагујевацу, Факултет за хотелијерство и туризам

Cobiss ID: 206010636

ISSN: 2334-8267

[ Google Scholar ]
URI
http://dais.sanu.ac.rs/123456789/1066
Kolekcije
  • ГИ САНУ - Радови истраживача / GI SASA - Researchers' publications
Institucija
Географски институт "Јован Цвијић" САНУ

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O Digitalnom arhivu izdanja SANU (DAIS) | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB
 

 

Kompletan repozitorijumInstitucijeAutoriNasloviTemeOva institucijaAutoriNasloviTeme

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O Digitalnom arhivu izdanja SANU (DAIS) | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB