Модел конкурентности општине Чајетина као туристичке дестинације
Model of competitiveness of Čajetina Municipality as a tourist destination
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Овај рад се бави оценом конкурентности општине Чајетина као
туристичке дестинације применом модела који су пласирали Crouch и Ritchie 1999.
године. Овим моделом обухваћено је пет компоненти туристичке дестинације:
кључни ресурси и атракције, фактори подршке, менаџмент дестинације и
детерминанте које одређују и повећавају конкурентност (ситуациони услови).
Модел обухвата 36 атрибута конкурентности дестинације који су груписани у
оквиру наведених детерминанти. У конкретном примеру налазе се детерминанте
које се односе на природне услове, културу, догађаје и забаву, супраструктуру,
везе са емитивним тржиштима, инфраструктуру и приступачност, комуналне
услуге, гостољубивост, предузетништво, политичку вољу, али и на локацију,
безбедност, цене, међузависност дестинација, имиџ и носећи капацитет. Поред
набројаних, oвај модел је инкорпорирао појам политике, планирања и развоја
дестинације са издвојеним приоритетним пројектима у наредном периоду. Циљ
овог рада је указивање на знача...ј Чајетине и Златибора на туристичкоj мапи
Србије.
This paper deals with the competitiveness of Čajetina Municipality as a tourist
destination by using model that is placed by Crouch and Ritchie in 1999. This model
includes five components of tourist destination: key resources and attractions, support
factors, destination management and determinants that define and enhance
competitiveness (situational conditions). This model includes 36 attributes of destination
competitiveness which are grouped within these determinants. In this particular example
there are determinants which are related to natural conditions, culture, events and
entertainment, suprastructure, relations with emissive markets, infrastructure and
accessibility, utilities, hospitality, entrepreneurship, political will, but also include
location, safety, prices, and interdependence of destinations, image and carrying
capacity. In addition, this model incorporates the concept of policy, planning and
destination development with separate priority projects in the ...future. The aim of this
paper is to emphasize the importance of Čajetina and Zlatibor on the tourist map of
Serbia.
Ključne reči:
Чајетина / туристичка дестинација / конкурентност / пројекти / Čajetina / tourist destination / competitiveness / projectsIzvor:
ХиТ менаџмент: Менаџмент у хотелијерству и туризму, 2014, 2, 2, 95-105Izdavač:
- Врњачка Бања : Универзитет у Крагујевацу, Факултет за хотелијерство и туризам
Institucija/grupa
Географски институт „Јован Цвијић“ САНУ / Geographical Institute Jovan Cvijić SASATY - JOUR AU - Денда, Стефан PY - 2014 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/1066 AB - Овај рад се бави оценом конкурентности општине Чајетина као туристичке дестинације применом модела који су пласирали Crouch и Ritchie 1999. године. Овим моделом обухваћено је пет компоненти туристичке дестинације: кључни ресурси и атракције, фактори подршке, менаџмент дестинације и детерминанте које одређују и повећавају конкурентност (ситуациони услови). Модел обухвата 36 атрибута конкурентности дестинације који су груписани у оквиру наведених детерминанти. У конкретном примеру налазе се детерминанте које се односе на природне услове, културу, догађаје и забаву, супраструктуру, везе са емитивним тржиштима, инфраструктуру и приступачност, комуналне услуге, гостољубивост, предузетништво, политичку вољу, али и на локацију, безбедност, цене, међузависност дестинација, имиџ и носећи капацитет. Поред набројаних, oвај модел је инкорпорирао појам политике, планирања и развоја дестинације са издвојеним приоритетним пројектима у наредном периоду. Циљ овог рада је указивање на значај Чајетине и Златибора на туристичкоj мапи Србије. AB - This paper deals with the competitiveness of Čajetina Municipality as a tourist destination by using model that is placed by Crouch and Ritchie in 1999. This model includes five components of tourist destination: key resources and attractions, support factors, destination management and determinants that define and enhance competitiveness (situational conditions). This model includes 36 attributes of destination competitiveness which are grouped within these determinants. In this particular example there are determinants which are related to natural conditions, culture, events and entertainment, suprastructure, relations with emissive markets, infrastructure and accessibility, utilities, hospitality, entrepreneurship, political will, but also include location, safety, prices, and interdependence of destinations, image and carrying capacity. In addition, this model incorporates the concept of policy, planning and destination development with separate priority projects in the future. The aim of this paper is to emphasize the importance of Čajetina and Zlatibor on the tourist map of Serbia. PB - Врњачка Бања : Универзитет у Крагујевацу, Факултет за хотелијерство и туризам T2 - ХиТ менаџмент: Менаџмент у хотелијерству и туризму T1 - Модел конкурентности општине Чајетина као туристичке дестинације T1 - Model of competitiveness of Čajetina Municipality as a tourist destination SP - 95 EP - 105 VL - 2 IS - 2 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_1066 ER -
@article{ author = "Денда, Стефан", year = "2014", abstract = "Овај рад се бави оценом конкурентности општине Чајетина као туристичке дестинације применом модела који су пласирали Crouch и Ritchie 1999. године. Овим моделом обухваћено је пет компоненти туристичке дестинације: кључни ресурси и атракције, фактори подршке, менаџмент дестинације и детерминанте које одређују и повећавају конкурентност (ситуациони услови). Модел обухвата 36 атрибута конкурентности дестинације који су груписани у оквиру наведених детерминанти. У конкретном примеру налазе се детерминанте које се односе на природне услове, културу, догађаје и забаву, супраструктуру, везе са емитивним тржиштима, инфраструктуру и приступачност, комуналне услуге, гостољубивост, предузетништво, политичку вољу, али и на локацију, безбедност, цене, међузависност дестинација, имиџ и носећи капацитет. Поред набројаних, oвај модел је инкорпорирао појам политике, планирања и развоја дестинације са издвојеним приоритетним пројектима у наредном периоду. Циљ овог рада је указивање на значај Чајетине и Златибора на туристичкоj мапи Србије., This paper deals with the competitiveness of Čajetina Municipality as a tourist destination by using model that is placed by Crouch and Ritchie in 1999. This model includes five components of tourist destination: key resources and attractions, support factors, destination management and determinants that define and enhance competitiveness (situational conditions). This model includes 36 attributes of destination competitiveness which are grouped within these determinants. In this particular example there are determinants which are related to natural conditions, culture, events and entertainment, suprastructure, relations with emissive markets, infrastructure and accessibility, utilities, hospitality, entrepreneurship, political will, but also include location, safety, prices, and interdependence of destinations, image and carrying capacity. In addition, this model incorporates the concept of policy, planning and destination development with separate priority projects in the future. The aim of this paper is to emphasize the importance of Čajetina and Zlatibor on the tourist map of Serbia.", publisher = "Врњачка Бања : Универзитет у Крагујевацу, Факултет за хотелијерство и туризам", journal = "ХиТ менаџмент: Менаџмент у хотелијерству и туризму", title = "Модел конкурентности општине Чајетина као туристичке дестинације, Model of competitiveness of Čajetina Municipality as a tourist destination", pages = "95-105", volume = "2", number = "2", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_1066" }
Денда, С.. (2014). Модел конкурентности општине Чајетина као туристичке дестинације. in ХиТ менаџмент: Менаџмент у хотелијерству и туризму Врњачка Бања : Универзитет у Крагујевацу, Факултет за хотелијерство и туризам., 2(2), 95-105. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_1066
Денда С. Модел конкурентности општине Чајетина као туристичке дестинације. in ХиТ менаџмент: Менаџмент у хотелијерству и туризму. 2014;2(2):95-105. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_1066 .
Денда, Стефан, "Модел конкурентности општине Чајетина као туристичке дестинације" in ХиТ менаџмент: Менаџмент у хотелијерству и туризму, 2, no. 2 (2014):95-105, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_1066 .