@inbook{
author = "Мирић, Мирјана",
year = "2024",
abstract = "Бројне студије истичу вишеструке предности билингвизма код деце и значај увођења мањинских језика у образовање. У овом контексту, у раду се анализирају ставови и мотивација ученика за похађање наставе изборног предмета Ромски језик са елементима националне културе. У истраживању је примењен пилот упитник креиран за потребе рада, а спроведен је у трима основним школама општине Књажевац у којима се одвија настава ромског језика. Анализа указује на високу мотивацију и позитивне ставове ученика у вези са наставом ромског језика. Резултати могу послужити као смерница за креирање садржаја на часу ромског језика, али и као препорука креаторима језичких образовних политика да се у Србији уведе билингвално образовање на мањинским језицима., Numerous studies emphasize the multiple benefits of bilingualism in children and the significance
of introducing minority languages in education. In this context, the paper analyzes the attitudes and
motivation of 35 students toward attending elective classes of the school subject Romani language with elements of national culture. A pilot questionnaire was implemented in three elementary schools in the municipality of Knjaževac. The analysis indicates high motivation and positive attitudes among students regarding the instruction of the Romani language. The results are useful for creating content for Romani language classes and can serve as guidelines to language education policymakers to introduce bilingual education in minority languages in Serbia.",
publisher = "Књажевац : Народна библиотека "Његош", Београд : Српско географско друштво",
journal = "Књажевачки крај: потенцијали, стање и перспективе развоја",
booktitle = "Ставови ученика о настави ромског језика у општини Књажевац: пилот истраживање, Students' Attitudes toward Romani Language Instruction in the Municipality of Knjaževac: Pilot Study",
pages = "232-257",
volume = "2",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_16574"
}