Од Југословенске музичке трибине до хрватског и српског фестивала савремене музике
Предавање (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Распадом Југославије деведесетих година прошлог века, фестивал Југославенска музичка трибина/Трибина музичког стваралаштва Југославије (основан 1964. године у Опатији) престао је да постоји под тим именом. Међутим, ако је, с једне стране, ова смотра уметничке музичке продукције одражавала слом некадашње државе, с друге стране, пружила је нове перспективе које се вероватно у друкчијим друштвено-политичким условима не би реализовале. То се првенствено односи на утемељење међународне трибине композитора у Србији (1992), као својеврсног пандана трибини музичког стваралаштва Југославије, која је сходно политичким приликама у том тренутку већ носила нови назив - Глазбена трибина Опатија (касније Међународна глазбена трибина). С тим у вези, у фокусу овог истраживања јесте фестивалско представљање савремене музике најпре у вишенационалној Југославији, а затим, у битно измењеним друштвено-политичким констелацијама, у оквиру два њена дела – Републике Хрватске и Републике Србије.
Кључне речи:
Југославија / Србија / Хрватска / музички фестивали / савремена музикаИзвор:
Скица СКЦ-а за фебруар 2019., 2019, 149, 20-20Издавач:
- Београд : Студентски културни центар
Финансирање / пројекти:
- Идентитети српске музике од локалних до глобалних оквира: традиције, промене, изазови (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177004)
Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - GEN AU - Маринковић, Милош PY - 2019 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/6351 AB - Распадом Југославије деведесетих година прошлог века, фестивал Југославенска музичка трибина/Трибина музичког стваралаштва Југославије (основан 1964. године у Опатији) престао је да постоји под тим именом. Међутим, ако је, с једне стране, ова смотра уметничке музичке продукције одражавала слом некадашње државе, с друге стране, пружила је нове перспективе које се вероватно у друкчијим друштвено-политичким условима не би реализовале. То се првенствено односи на утемељење међународне трибине композитора у Србији (1992), као својеврсног пандана трибини музичког стваралаштва Југославије, која је сходно политичким приликама у том тренутку већ носила нови назив - Глазбена трибина Опатија (касније Међународна глазбена трибина). С тим у вези, у фокусу овог истраживања јесте фестивалско представљање савремене музике најпре у вишенационалној Југославији, а затим, у битно измењеним друштвено-политичким констелацијама, у оквиру два њена дела – Републике Хрватске и Републике Србије. PB - Београд : Студентски културни центар T2 - Скица СКЦ-а за фебруар 2019. T1 - Од Југословенске музичке трибине до хрватског и српског фестивала савремене музике SP - 20 EP - 20 VL - 149 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6351 ER -
@misc{ author = "Маринковић, Милош", year = "2019", abstract = "Распадом Југославије деведесетих година прошлог века, фестивал Југославенска музичка трибина/Трибина музичког стваралаштва Југославије (основан 1964. године у Опатији) престао је да постоји под тим именом. Међутим, ако је, с једне стране, ова смотра уметничке музичке продукције одражавала слом некадашње државе, с друге стране, пружила је нове перспективе које се вероватно у друкчијим друштвено-политичким условима не би реализовале. То се првенствено односи на утемељење међународне трибине композитора у Србији (1992), као својеврсног пандана трибини музичког стваралаштва Југославије, која је сходно политичким приликама у том тренутку већ носила нови назив - Глазбена трибина Опатија (касније Међународна глазбена трибина). С тим у вези, у фокусу овог истраживања јесте фестивалско представљање савремене музике најпре у вишенационалној Југославији, а затим, у битно измењеним друштвено-политичким констелацијама, у оквиру два њена дела – Републике Хрватске и Републике Србије.", publisher = "Београд : Студентски културни центар", journal = "Скица СКЦ-а за фебруар 2019.", title = "Од Југословенске музичке трибине до хрватског и српског фестивала савремене музике", pages = "20-20", volume = "149", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6351" }
Маринковић, М.. (2019). Од Југословенске музичке трибине до хрватског и српског фестивала савремене музике. in Скица СКЦ-а за фебруар 2019. Београд : Студентски културни центар., 149, 20-20. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6351
Маринковић М. Од Југословенске музичке трибине до хрватског и српског фестивала савремене музике. in Скица СКЦ-а за фебруар 2019.. 2019;149:20-20. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6351 .
Маринковић, Милош, "Од Југословенске музичке трибине до хрватског и српског фестивала савремене музике" in Скица СКЦ-а за фебруар 2019., 149 (2019):20-20, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6351 .